SKRIVET: 2011-04-20, kl 20:57:13 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Dagens ridpass

Ojoj, vilken härlig dag med massa hästar! :D Känns lite i kroppen nu eftersom jag inte är van att rida ens liksom en häst om dagen haha.. Men åh vilken värd dag måste jag säga. Underbara hästar, underbart väder, underbara människor och så vidare :D Men åter till hästarna: Alla fick vara fashion dressyrpållar idag, vita lindor (okej Pijano hade dock blåa..), dressyrspö och grejer haha.. Och jag hade minsan ridbyxor för en gångsskull. Men mina stövlar har gett upp, helt. Helt trasiga, ska slänga dem nu. Så måste köpa nya nu..

Wayside Moonlight - Första gången jag satt på den här stora svarta pållen som kallas Mona, och nu är jag helt kääär i henne! ♥ Så jävla fin, och riktigt rolig att rida. Trimmade på stora utebanan, mycket trav på voltspår. Finns inte mycket mer att säga än att jag tyckte hon var superrolig och superfin. Hon kan ju inte jättemycket och orkade inte jättemycket heller (för er som inte förstod det är det en av skolans travare alltså! :)) men åååh. Finaste!


Hittade faktiskt en bild på mig och Mona, tagen för någon månad sen haha :)

Joggis Love - Efter Mona red jag typ hennes motsats, Yoggi! Blev samma sak för henne, trimm på stora ridbanan. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva henne, i början var hon en riktig pissmärr och tjurade så fort jag la på skänkeln haha. Men när hon slutade testa så var hon faktiskt rolig, och det verkade som hon tyckte det var kul. Jag gillar henne trots att hon är en bitch haha :D Det gick mycket bättre mot slutet, men hon släppte aldrig riktigt liksom.. Men imorgon kanske!


En bild från idag som Sara fotade på mig och Yoggi! :D

Virgio Pijano - Sen red jag såklart min prins också. Blev saaamma sak för han också, trimm på stora ridbanan. Utan sadeln dock eftersom han inte kan ha sadel just nu :P Han var superduperfin i början, från steg ett liksom. Men sen tog hans överskottsenergi över och det blev pannkaka i galoppen. Förstår faktiskt inte hur jag lyckades sitta kvar.. Men ingen tårta idag ;) Han gjorde dock en typ capriol rakt upp i luften och snurrade runt lite som en jävla rodeohäst.. Men sen var han fin igen. Tills han fick nästa lilla "ryck" och så höll det på lite så. Men mot slutet var han jättefin igen iallafall.

Skrittade honom för hand nu en stund på kvällen också.


Tyckte den här bilden som är tagen nu i vintras var ganska passande..

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0