SKRIVET: 2011-04-07, kl 23:02:24 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Dagens ridpass

Asså åh. Det här var precis vad jag behövde just nu. Ett ridpass då allt gick så himla bra. Shit, blev verkligen glad, helt otroligt.

Det blåste ju väldigt mycket idag (tror nog inte att ngn missade det?) så kunde tyvärr inte rida ute som jag egentligen ville så det blev ett ridpass i ridhuset istället. Men vi (jag och Johanna) skrittade iallafall fram ute, och vi höll nästan på att blåsa bort, hehe :)

Eftersom att han vilade i helgen + igår så red jag ett väldigt lugnt ridpass. I början var han rätt pigg och springig men efter ett tag lugnade han ner sig och gick väldigt bra. Gjorde mycket serpentiner och ått-volter för att inte tråka ut honom och det fungerade väldigt bra. HAn fokuserade på mig och på arbetet.
Galoppen då? Han har ju varit lite muppig ibland och stannat och så tidigare, men idag var han verkligen frammåt och stannade inte alls!
Och inte bara det, utan fattningarna var klockrena oxå. Så himla duktig var han :D
Provade att ställa mig upp och bara flyta på i galoppen. Innan så har han då brytit av och slängtravat lite, men idag så höll han verkligen galoppen hela tiden och det var en bra galopp oxå! Bockade gjorde han med, så jävla söt asså!

Efter ridpasset så skrittade vi ut en sväng igen. I solnedgången, så himlans mysigt. Somsagt, jag älskar kvällarna i stallet och framförallt här på Berga. Olle fotade lite med min mobil oxå, men eftersom att jag inte är så värst high-tech så vet jag inte riktigt hur jag lägger in dem i datan. Men nån gång kommer dem väl upp, haha :D

Så ridpasset gjorde verkligen min dag. Fyfan va underbart! :D


Bild från i höstas..

Direkt efter stallet så gick jag till gräsmattan utanför barackerna. För det var nämligen dags för Brännbol/Fotboll och GRILLNING! Kan ni tänka er? Nu är våren verkligen på G. Asbra juuh!
Hursomhelst så var det jätteroligt och trevligt. Även fast jag sög på både brännbollen och fotbollen, haha!

Nu sitter jag i barren och käkar godis. Är ledig imorgon (nej, ingen sovmorgon eftersom att jag har stalltjänst), men har gott om tid på mej att rida iallafall. Snart ska jag sova, fett najs!

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0