SKRIVET: 2011-04-13, kl 17:49:02 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Det regnar typ

Den här dagen har varit kaos den också, wie, börjar bli en vana eller något! ;) Ställde klockan tidigt imorse, men allt var bara cp så jag gick och la mig igen. Men så kommer våran kära fritidsledare in direkt när jag lyckats somna helt galen, trots att jag faktiskt skulle bli sjukanmäld. Så slutade med att jag kämpade mig upp ur sängen och gick på svenskan och engelskan ändå. Ner till stallet och kollade till Pijano lunchen, sen slutade det med att jag satt och pratade med Leffe alldeles för länge, och efter det Jenny så missade bildlektionen..

Missade ju matten också eftersom hovslagern skulle komma. Gick ner till stallet och lindade av Pijano, och tog sedan ut honom på en pytteliten promenad. Första stegen kunde han knappt gå överhuvudtaget, men efter några steg så gick det mycket bättre. Sen blev det bara bättre och bättre. Dock mot slutet av "promenaden" (snackar om typ.. 1-2 min hehe) började han gå orent igen, så då gick jag in med honom. Hovslagaren kom och det tog en väldig tid sen. Passade på under tiden att mocka, fixa höpåsar, kraftfoder, städa i sadelkammaren och fixa lite andra smågrejer i stallet.

Men han sa att det framhovarna såg bra ut och så. Tog ut Pijano och tömkörde honom sen och han haltade bara precis första stegen sen gick han helt rent! :D Åh, blev så glad. Det verkar inte vara någon fara med honom, han har ont i ett bakben också, men det verkar iallafall inte vara något allvarligt (pepparpeppar). Tömkörde honom på stora utebanan och gud så duktig bebis han är! Han hajade nu, och det gick riktigt bra med tömkörningen. Fick korrigera honom någon gång, men annars var han jätteduktig! Lång och låg form, kanske lite mycket framåt och neråt men bättre än stjärnkikare ;) Och ingen hjälptygel alltså.

Nu ska jag ner till stallet igen och ge Pijano lite äpplen, borsta honom och linda hans ben. Dagen känns faktiskt lite roligare nu måste jag säga, efter att ha pratat med Jenny och varit med min underbara häst. Trevligt!





/ Emma


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Älskar er blogg!!!!!

2011-04-14 @ 08:07:13
URL: http://ingridochhastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0