SKRIVET: 2011-04-25, kl 19:38:50 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Emmas svar del 1

Nu kommer svaren på frågestunden! :D Eller ja, första delen av svaren ;)

¤ Vet att du inte vill säga priset du köpte pijano för, men var han billig eller dyr om man säger så? :)
- Svar:
Öh.. Alltså anledningen till att jag inte säger vad jag köpte honom för, är för att mamma och hans förra ägare inte vill det :P Det är ju svårt att svara på den frågan, beror ju på hur man ser "billigt" och "dyrt". För vissa kanske det är iiingenting, för andra alldeles för dyrt, om du förstår vad jag menar? :) Helt ärligt tycker jag att priset var ganska rimligt ändå när det gäller Pijano. Egentligen så är han myyycket mer värd än det jag köpte honom för, eller iallafall nu (så OM jag hade velat sälja honom hade det varit för betydligt mer pengar), men samtidigt var det ju egentligen för dyrt ändå för min familj liksom.

¤ Ska du vara med i landslaget i WE iår? :)
- Svar:
Nej, inte som det ser ut :( Tävlingarna har ju legat på noll för våran del senaste tiden, och så finns det lite andra anledningar till att det troligtvis inte kommer bli möjligt..

¤ vad skulle du välja, få tillbaka Q och aldrig få träffa pijano igen eller ha det som det är nu?
- Svar:
Skulle gissa på att du är någon som känner mig/har följt mig på bdb eller bloggen sen tidigare, och då borde du veta att jag HATAR just den här frågan ;) Det är väl rätt självklart att jag inte kan välja..? Skulle det komma upp och vara möjligt skulle jag nog bli sinnessjuk och skjuta mig själv typ.

¤ Vad har ni tävlat för klasser?
- Svar:
Jag har tävlat LA i hoppning på ponny, 110 i hoppning på storhäst, Msv dressyr och Msv WE :)



¤ Hur länge har ni haft era hästar?
- Svar:
Jag har "haft" Pijano sedan 2008, men inte ägt honom. Köpte loss honom helt för snart ett år sedan :) Men han kändes som min innan det, så det var inte så jättestor skillnad förutom att han blev min på pappret också ;)

¤ Hur lärde ni känna varandra?
- Svar:
Det var när vi började här på Berga! Jag minns att jag tyckte Gullman verkade vara största snobben i början, med massa märkesridkläder hahah.. Kommer du ihåg mer hur vi lärde känna varann Gullman..?

¤ Vad är det bästa resp. det sämsta med berga?
- Svar:
Det bästa är internatet, hästarna och så vidare. Och för att inte glömma dem, dock få, personerna som verkligen är så jävla grymt underbara. Det sämsta.. Hmm.. Borde inte säga för mycket, men kan ta lite "ytligt" hehe. Vissa regler som är lite överdrivna.. Allt skitsnack och så vidare, och så finns det säkert maaassa mer!

¤ Vad har ni för betyg/hur går det i skolan?
- Svar:
Det har gått asdåligt. Mina betyg är rikssämst. Men det ska fixas förfullt nu innan sommaren, tro mig när jag säger det! Det är det första jag ska försöka göra, ta tag i alla rester och ge gääärnet!

¤ Läser era föräldrar/släktingar/kanske lärare o.s.v bloggen?
- Svar:
Jag vet rätt många som läser, familjen, lite släktingar, och så några instruktörer/lärare på skolan givetvis ;) Dock tror jag absolut att fler typ lärare sitter och snokar utan att våga erkänna det haha! :D

¤ Hur mycket läsare har ni?
- Svar:
Tillräckligt? Näe, för lite just nu ;)

¤ Brukar ni festa?
- Svar:
Hehe ja..



I.s.f vet era föräldrar om det/tycker dem det är ok?
- Svar:
Om inte annat vet mamma nu då.. Hahah, men ja. Annars hade jag varit jävligt skillad om jag lyckats ljuga alltid med "filmkvällar", "grillkvällar" och allt vad nu alla kör med.. Så dåliga! Säger jag till min mamma att jag ska på filmkväll eller grillkväll är det då fan det också, och ingen röjfest ;) Alltså, likabra att bara vara ärlig liksom. Min mamma litar på mig, så jag får göra vad jag vill, komma hem när jag vill - så länge jag berättar vart jag ska. Haha hon  säger typ varje gång jag går utanför dörren "Ta det lugnt, lova att ring om det händer något" och så vidare :P Gulliga mamma!

¤ Brukar ni festa och ses och sånt utanför skolan/stallet?
- Svar:
Alltså jag och Gullman..? Jadååå!

¤ Hur kom det sig att du fick köpa Pijano?
- Svar:
För att hans förra ägare tyckte att jag skulle ha honom helt enkelt ;) Nejmen hon såg till Pijanos bästa, och han hade aldrig sålts ifall inte jag ville köpa honom. Svårare än så är det inte.

¤ Brukar du låta andra rida Pijano? Vilka är det som har fått göra det och varför?
- Svar:
Nja.. Förut fick typ ingen sitta upp på Pijano, av säkerhetsskäl ;) Men nu på senaste har det väl varit lite mer hihi. Dem som fått rida honom under tiden jag haft honom (räknar inte att sitta på honom, skritta ett varv och sånt då :P) är först och främst min kompis och fd. hästskötare på tävling, Felicia. Hon känner Pijano superbra, dock kanske hon gillar honom lite mer från marken än uppifrån ;) Han har varit lite dum, men hon har inte åkt av honom iallafall!

Sen har min kompis sen flera år tillbaka, Issi, också ridit honom ett par gånger. Men hon totalvägrar numera, hon tycker han är livsfarlig och har sagt att hon inte vill "offra livet" för så 1 miljon haha! :( Det är några här på Berga som testat honom en gång, men det har blivit en gång och inte fler. Eller möjligtvis har han fått en andra chans, sen vill folk inte rida honom mer.. :P

Gullman har ju ridit Pijano lite och till och med hoppat några språng, han är snelhest mot henne så det fungerar kalasbra för att vara Pijano med andra ryttare liksom ;) Och sist men inte minst, våran fritidsledare Jenny då. Hon har ridit honom flera gånger och det har också gått prima! Tror det var det.. Det är liksom dem som ridit honom ordentligt, alltså i alla gångarter och sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0