SKRIVET: 2011-04-06, kl 21:02:30 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

En betydligt bättre dag än igår

Nämen tjenare! Dålig uppdatering. Japp. Men så kan det vara.

Idag har jag hållt igång flitigt tycker jag allt, och fint väder har det varit också! Morgonfodring i stallet, frukost och allt det där givetvis. Sen kretslopp direkt på morgonen, behövde dock inte vara där så länge. Sen satt jag och kämpade med ett matteprov resten av förmiddagen. Lunchfodring, chilla galet sen lektioner igen, men det var lugnt. Först bara ut och leta vårtäcken, sen sitta en idrottslektion och göra avslappningsövningar (sova) och sen film på hästkunskapen haha! Skönt med chill dag i skolan.

Gick ner till stallet direkt sen och mockade och fixade kraftfoder. Plockade in hästarna och borstade lite på Pijano. Sen upp på middagen, gå och byta om och lite sådär. Sen gick jag och Sara ut och powerwalkade i en timme, gick en regäl bit måste jag säga. Riktigt härligt! Direkt efter det gick jag och bytte om IGEN, och ner till stallet och gjorde i ordning pållen för lite hoppning ute i solen! :D

Åh, det var så himla kul att hoppa igen. Båda vi var rätt så överlyckliga haha! Pijano var hur pigg som helst men skötte sig ändå bra. Var ju ändå årets första hoppning utomhus + att han inte hoppat ordentligt på ett tag. Hoppade dock inget avancerat eller högt, hade ett sockerbitshinder och en oxer. Hoppade inte speciellt många språng heller, mest småskutt men höjde upp ett språng till +1m och han hoppade som en klocka! Min lilla kanonkula ♥

Efter fixade jag lite i stallet och kvällsfodrade. Nu ska jag byta om och gå och köpa lite godis på Små G hade jag tänkt. Najs! Hoppas det är Big Brother ikväll..


Fotografen Julia herself och Pijano, bildbomd från ridpasset kommer senare ikväll!

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0