SKRIVET: 2011-04-03, kl 22:20:07 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

En dag, den 3 april

Okej, vad som har hänt idag då. Jag var ute igår och det blev rätt sent om man säger så, men vaknade med Issi liggandes på mitt golv hehe, vid kanske 12 någon gång. Käkade lunch och sen åkte jag ut med mamma till Berga. Tog in hästen, spolade ben och lite sådär som vanligt alltså.

Sen kom mammas chef och hans dotter Majken ut, för att hon skulle få prova Pijano. Hon var jättetrevlig och gullig och det gick toppen bra när hon red! :) Jag började med att longera Pijano innan, så han fick rusa av sig lite då han har lite väl mycket energi just nu.. ;) Sen red Majken och det gick somsagt toppenbra, hon var jätteduktig och Pijano skötte sig bra! Hon gjorde mycket halter och så, för att se så han var med. Travade och det gick jättebra. Han blev lite taggad efter ett tag, men det var bara att styra in honom i väggen - en liten Pijanospecialare ;)

Jag hoppade upp och galopperade av Pijano ordentligt, men han var så pass het att det inte kändes som galoppen var jättelämplig. Han lyckades liksom skjuta iväg mig till och med hehe. Men annars var han fin! Visade stegran från marken också, och Majken fick testa på uppsutten buga, spansk skritt och att han lägger sig ner. Sen gick vi ut och visade runt skolan lite medan Majken red. Ställde in Pijano och så gick vi och kollade på grisarna och fikade en liten stund och sådär.

Det var jättetrevligt Majken, och måste bara säga att du är väldigt duktig och Pijano inte brukar sköta sig så bra som han gjorde med dig! :)

Sen så satt jag och chillade en kort stund innan Frida kom och drog ut mig, så gick vi till stallet igen haha. Gick en promenad med Gullmans lille (stora?!) Pelle, och han var buuusig hehe. Sen borstade jag Pijano och lindade hans ben innan jag och Frida drog oss in till VH. Käkade pizza, köpte cola och lite presenter hihi. Sen fixade vi lite grejer och så kvällsfodrade vi hästarna. Nu har vi suttit uppe hos henne och chillat i några timmar, kollat på Ponnyakuten och Big Brother givetvis och jaa. Inget mer intressant. Nej.


Jag och Pelleplutt idag på våran lilla promenix!

/ Emma


Kommentarer
Postat av: Majken

Hej Emma



Tack för senast! :) Det var jätte kul o rida pijano! Värkligen,tack så mkt!Jätte fin häst du har. Jätte fin blogg också..såklar, fortsätt med den! ^^

2011-04-06 @ 17:33:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0