SKRIVET: 2011-04-28, kl 12:56:15 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Feber för hela slanten

Igår ringde alarmet 06:15, och jag kunde typ inte röra mig överhuvudtaget. Kallsvettades och feber var det - 39,9 (!!), så det blev ingen praktik igår.. :( Försökte somna om, men efter ett tag började det tjuta som sjutton utifrån och jag fick då tinnitus och höll på att avlida, så var tvungen att gå ut från rummet. Gick upp på frukosten och sen satt jag typ i min korridor och led ett par timmar.

Sen kollade Leffe på Pijano, och då hade jag "bara" 39,1. Var tvungen att hålla mig vaken sen, då jag väntade på veterinären till hästen. Pijano fick metacam utskrivet och veterinären tog blodprov och så. Efteråt fixade jag lite grejer och såå. Resten som hände igårkväll på Berga - stannar på Berga hehe ;)

Imorse hade jag fortfarande feber. Hilarious. 38,4. Så det blev ingen praktik idag heller. Kunde iallafall sova fram tills lunch, och nu ska jag ner till stallet och fixa klart allt, sen hem till stan. Dock mår jag lite bättre iallafall (nu 37,8) så hoppas att febern försvinner helt nu :)

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0