SKRIVET: 2011-04-26, kl 08:55:44 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Gullmans svar

Här kommer mina svar från frågestunden. Tack för alla frågor! ;)

• Ska pelle åka?

Ja, det ska han tyvärr. Han åker hem i slutet av maj och kommer att stanna där.

• Ska du försöka hitta en annan häst?

Jag har faktiskt hittat en ny häst :)

• Vad har du tänkt i framtiden typ jobb osv?

Vet inte riktigt. Vill typ bli veterinär eller ngt sånt. Fast är ganska sugen på att åka utomlands och jobba med hästar oxå. Fast senare i framtiden så har jag tänkt bo i Australien och "jobba" som dykare. Det har alltid varit som en dröm att jobba med hajar, haha.

• Vilken gren gillar du mest? Tex distans, hopp, dressyr osv osv..

Självklart gillar jag att hoppa. Annars är trav väldigt kul! Vi har ju inte börjat med hästövningarna påriktigt än, men det vi har gjort hittills har varit roligt.

• Röker du?

Haha, nej det gör jag inte!

• Varför rider du inte på Pelle?

Han är tyvärr skadad så han vilar. :(

• Hur kommer det sig att du ridit Pijano? Berätta gärna hur han är att rida o.s.v.

Emma frågade om jag ville göra det, och självklart ville jag det! Han är väldigt speciell och svår att rida. Man måste verkligen göra helt rätt för att han ska göra rätt. Ingen häst "man bara sitter upp och rider". Nej nej, han är alldeles för komplicerad. Men när man väl har ridit in sej lite och han "lyder" så är han verkligen helt underbar!
Är ju typ medryttare på honom nu, så jag rider lite då och då. Och jag tycker att man lär sig mer varje gång. Men det har hänt att han ibland har varit lite väl galen så Emma fått sitta upp och säga till honom. Då har han ju självklart förvandlats till en liten ängel direkt. Så söt!


• Är Emma som hon är i bloggen i verkligheten? Vad tycker du om henne?

Haha, Emma är Emma lixom. Självklart så är hon mycket mer galen och så i verkligheten. Men åh vet inte rikigt vad jag ska skriva. Hon är absolut en av dem roligaste människor jag träffat och vi kan alltid hitta på roliga saker tillsammans, haha! Är väldigt glad över att jag träffade Emma, vi kommer göra sååå himlans många roliga saker tillsammans. Sommaren 2011 kommer bli den bästa! :)

• Hur lång är du?

Jag är 1,79 typ.

• Vrf skall du ej ha pelle längre ?? skall du hitta ny häst efter?

Han ska åka hem på sommaren på sommarbete. Och pga av en grej så ska jag inte ha honom de resterande åren på Berga. Och ja, jag har hittat en ny häst som snart kommer att flytta hit till Berga. Happyface! :D

• Vad har ni tävlat för klasser?

Jag har tävlat 0.90 & 1 m lokalt och en massa klubbtävlingar. Inte så mkt dressyr då jag tycker att det är tråkigt men där har jag iallafall tävlat LA.



Prada & Jag på Djursholms RK. :)


• Hur länge har ni haft era hästar?

Pelle har jag haft sen i mitten på augusti förra året och jag har lärt mig otroligt mycket under den tiden.

• Hur lärde ni känna varandra?


Somsagt så lärde vi känna varandra här på Berga. Kommer ihåg att jag tyckte Emma var rätt dryg i början och att hon pratade vädigt mkt ibland. Hon sa att hon hade en arab och min första bild av Pijano var att han var brun, svart man, lite strumpor och en bred bläs, haha - heeeelt fel!
Några dagar efter att elevhästarna hade kommit så kommer jag ihåg att hon longerade honom på ridbanan typ. Helt plötsligt så ligger han ner, stegrar, bugar och allt dedär. Jag tappade hakan typ :D


• Vad är det bästa resp. det sämsta med berga?

Hmm.. svårt att svar på, fast ändå inte. Berga är lixom Berga och det är helt underbart! Det sämsta (förutom att man inte får dricka etc.) är väl att det är väldigt mycket skitsnack.. I början var det väldigt jobbigt coh man kunde inte lita på ngn. Men man lär sig att leva med det helt enkelt. Det är väldigt god mat vilket är bra!

• Vad har ni för betyg/hur går det i skolan?

Jag har typ VG-MVG i alla ämnen tror jag. Eller asså ah typ. Men det går bra i skolan. Gillar att det är mkt variation på saker och ting. Roliga upplägg på lektionerna och sen mycket praktiskt. Det gör att det är "roligt" att gå till skolan varjde dag.

• Läser era föräldrar/släktingar/kanske lärare o.s.v bloggen?

Vet att min mamma typ läser bloggen ibland vilket e kul. Å sen så finns det vissa lärare/instruktörer som oxå läser (fast inte vågar erkänna). Haha, vi vet att ni älskar oss! Nä men ah, de e lite roligt ;)

• Hur mycket läsare har ni?

Heeemligt.. Haha nä men det kunde ju vara fler, wiiho! ;)

• Brukar ni festa?

Det händer..

• I.s.f vet era föräldrar om det/tycker dem det är ok?

Ja, det vet dem och de e okej oxå. Att inte bo hemma, vilket betyder att man måste ta ansvar helt själv + att ha ansvar själv för hästen gör att när man väl driker så dricker man med måtta, haha. Nä men typ ere så. Dem litar på en helt enkelt!

• Brukar ni festa och ses och sånt utanför skolan/stallet?


Om vi gör, haha! Vi gör allt möjligt oxå. Älskar att gå lååååånga promenader mitt i natten :)

• Hur "hittade" du Pelle? :)

Våran fritidsledare Jenny (som jobbade på min ridskola) ägde Pelle förut när hon gick på Berga. Så hon typ visade lite bilder och så från den tiden. En dag så sa hon att han låg ute på annons, så då ringde vi och frågade om vi fick ha honom på foder och det fick vi, vilket jag är väldigt glad över. Så vi åkte och provred och det gick väl sådär kan jag säga. Men jag ville ändå ha honom. Så en vecka innan skolan började så pkte vi dit igen, red och fixade med papper och sånt. Wiho, va glad jag blev :D Han är verkligen en häst som har lärt mig mycket. I början så gick det typ åt helvete att rida. Men nu i slutet så var det verkligen vi.
Men jag har iallafall Jenny att tacka! ;)



Bilden lånad av Jenny ;)


/Gullman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0