SKRIVET: 2011-04-04, kl 10:00:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Hagbyholms Stuteri

Jag kan nästan lova att jag inte kommer hitta ett sånt underbart stall som detta. Jag saknar den tiden otroligt mycket, tiden när vi stod på Hagbyholms Stuteri. Mitt andra hem. Mitt jobb. "Mitt ställe". Åh. Underbarare plats på jorden måste vara svårt att hitta, Pijano trivdes som fisken i vattnet och det var inget emot vad jag gjorde! Åh, att bara tänka på det blir liksom.. blä.


Vägen till stallet. Till höger ser man stallet där Pijano stod, vattnet i bakgrunden, "vägen" till vänster är en del av galoppbanan och längst till vänster hagar.


Pyttedel av början av galoppbanan, och innanför alla hagar (där även Pijano gick i en stooor gräshage året om med sin hagkompis Raffe).


Stallet fotat från galoppbanan. Älskade den platsen, vid trädet. Eller alltså, det var i och försig där jag satt och grät i timmar med Pijano betandes brevid mig efter den första veterinärbesiktningen Pijano inte gick igenom.. Hehe.


Fotat "tvärtemot" förra bilden, alltså från stora stalldörren.


Och till vänster.


Några av alla miljoner små sjukhagar, och ridbanan. I bakgrunden är det stostallet, skrittmaskinen, en ligghall på lösdriften och ridhuset.


Ridbanan från andra hållet.


Bild tagen från lilla dörren i stallet där Pijano stod. Till vänster, Karins stall, och rakt fram lösdriftsstall.


Stostallet.


Karins stall direkt till höger, rakt fram stallet där Pijano stod.


Skrittmaskin.


Ridhuset.


Stallet där Pijano stod, ridbanan och del av Karins stall.


Lilla stallet, och rakt fram står en ponny som nu står här på Berga.. Världen är liten ibland!


"Utestallet".


En del av Karins stallet.


Stallet där Pijano stod.

Under tiden vi stod där, hann man med mycket kul, tragiskt, tråkigt, helsjukt, och grymt lärorikt. Jag har haft så jäkla roligt på det där stället, jag fick mitt DRÖMJOBB och åh. När jag jobbade lärde jag mig sjukt mycket, fick rida mycket unghäst (högklassiga måste jag säga), hantera mängder av unghästar och föl, och har fått med mig massor av erfarenhet från det. Trots att jag hade lite innan, så har mycket av min erfarenhet av hingstar och unghästar kommit från Hagbyholm.

Sen red jag en hel del andra hästar också. Hade en arabvalack som kallades "Monstret" (ni förstår nog att han inte var guds ängel att rida direkt va?), men hette Wege, ett tag som jag la ner mycket jobb och slit på. Sen hade jag ett varmblod, Merlot, i tre veckor tror jag det var. För att inte glömma Larry, som jag red och kämpade med under en längre period. Plus alla hästar som ingick i jobbet då. Men tyvärr finns det inga bilder från hästarna på jobbet, men de som var utanför iallafall. Sen red jag lite andra hästar lite hit och dit, men det är inte så intressant haha :)


Jag & Merlot.


Jag & Wege.


Jag & Larry.

Sen vill ju givetvis Pijano vara med på en bild också! Lycklig häst i sin fina hage.



/ Emma


Kommentarer
Postat av: Veronica

där kan ni ju stå i sommar?? =)

2011-04-04 @ 12:01:23
URL: http://ponnyngila.blogg.se/
Postat av: Sisterhood

fint stall =)

2011-04-05 @ 17:33:05
URL: http://www.siisterhood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0