SKRIVET: 2011-04-19, kl 21:27:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Härlig dag igen!

Vaknade hemma hos min käre vän Issi i Björkhagen, och åkte därifrån till Berga sen. Matchade inte riktigt bussen i VH så satt och schtekte med partymusik i öronen i solen, själv och det var så himla härligt! Dock lite kallt idag tycker jag allt.. Menmen! Hamnade på mitt rum i ett par timmar innan jag gick ner till stallet också, hur det nu gick till när solen sken därute och allt haha! :)

Myste med älskade hästen ett tag innan något vettigt blev gjort. Han och jag hamnade ett tag vid travstallet också, och en supergullig liten tjej satt på honom ett tag medan vi andra stod och snackade lite skit. Pijano somnade nästan, gullehästen ;) Han är snäll som ett lamm och står helt blixtstill när mindre sitter på honom hihi. Blir lite stolt, när man tänker tillbaka på hur det var förut hehe.. Nu står han liksom och verkligen sover. Och är så himla snäll. Den som säger att min häst är galen kan ju gå och lägga sig :) För helt ärligt, snällare häst går inte att hitta. Inte som han är nu, han är verkligen en ängel.

Sen löshoppade jag och bästaste Frida honom i ridhuset. Hade ett sockerbitshinder - 14 m - bred oxer. Pijano sprang runt och lekte med Frida medan jag plockade fram, HAHAH så himla söta var dem! Pijano visade sin "arab-sida" lite då och då också ;) Han älskar ju att hoppa så han blir lite väl ivrig ibland kanske.. Hehe.

Men alltså, han chockade sin matte som vanligt när jag löshoppar honom. Fan vilken jävla grym hopphäst jag har! :O Skojar inte, han hoppar helt vansinnigt bra alltså. Enligt mig då. Hehe. Men alltså. Wow. Grymmaste pållen man har liksom. Dock blev han lite trött och tappade lite självförtroende på slutet och ville inte hoppa lite högre höjder, så sänkte ner och avslutade rätt snabbt sen eftersom han var så trött (han är ju inte HEEEELT igång, eller jo men inte riktigt 110 % av kondisen är tillbaka, och sen var det riktigt varmt i ridhuset).

Jag och Frida kirrade sen lite grejer till grillkväll. Och sen var det grillning för hela slanten, jag, Gullman och Frida. Sen kom Sarski och joinade också. Myskväll, men vi failade ju lite och så vidare. Men sånt hör ju till. Wie! Sånt här gör verkligen att jag älskar Berga. Liksom själva grejen. Synd bara att jag inte får sova här på lov/helger om jag inte har stalltjänst. Det suger totalt. Men så kan det vara.













/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0