SKRIVET: 2011-04-23, kl 17:28:02 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Hoppning i mitt ♥

Somsagt så hoppade jag Pijano idag på stora ridbanan. Ställde bara upp ett sockerbitshinder, ett räcke med galoppbom framför och en oxer, orkade inte bära mer haha.. Men skrittade först fram ute ett bra tag, och sen blev det en riktigt noga och lång framridning. Mycket öppnor och slutor, övergångar, halter, ryggningar och så vidare. Krävde att han var riktigt lyhörd för hjälperna då jag vet hur het han blir när han inte fått hoppa på ett tag annars ;)

Han lyssnade tillsist riktigt, riktigt fint, och var lösgjord och bärig. Hoppade fram på räcket, och han blev helt överlycklig. Överhoppade sig som sjutton och la lite kickar i landningarna haha ;) Sen skuttade vi över den lilla oxern och då höll han verkligen på att hoppa mig ur sadeln totalt! Han tyckte inte det var värt att ta ett litet skutt, utan riktig hoppning skulle det vara.. Trimmade lite på marken som paus sen, mycket skritt och halter blev det då igen.

Sen kom Jenny helt överraskande och erbjöd sig att fota haha! :D Dock slutade det med att hon fick vara min tränare.. Jag var så grymt oseriös och bara allmänt lycklig över att hoppa så det fanns en del att jobba på haha! Hoppade alla hinder i lite olika kombinationer med massor av volter, och efter lite "tränar-hjälp" fick jag iallafall lite bättre ordning på knasbollen ;)

Höjde upp räcket och oxern lite, dock var det ju inte direkt jättehögt egentligen, men iallafall. Det var riktigt länge sen vi hoppade liksom såhär ordentligt, och båda är väldigt ringrostiga känner jag. Speciellt jag. Hahaha, har typ ingen balans kvar känns det som, min sits är åt helvete och så vidare.. Men det blir nog bra efter lite mer "rutin" ;) Pijano ballade dock ur totalt när vi hoppat klart hahaha.. Så kan det gå när jag är så oseriös och han så taggad. Bushäst, flög i luften lite hit och dit :) Travade av honom länge och sen skrittade vi ut rätt länge igen.

Tack sååå mycket bästa Jenny för hjälpen med bilder, träning och hinder och så vidare! På din födelsedag och allt, här snackar vi snelhest! :D















/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0