SKRIVET: 2011-04-22, kl 23:13:38 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Ibland förvånar min häst mig!

Lång härlig dag idag :) Åkte till Berga, storstädade i stallet. Eller skurade boxväggar, krubba och vattenkopp med hjälp av snällaste Issi hihi. Sen smörjde vi lite också, duktigt värre! Tog in Pijano och tränade lite på att leda honom medan jag cyklar, gick galant. Han sprang glatt brevid som en liten hund haha!

Tömkörde honom idag, med grimma + nos och nackludd. Och herregud vad förvånad jag blev.. Han var huuur fin som helst! Inte ett dugg tjafsig, gick i superbra form, både hög och låg, och lyssnade bättre än han någonsin gjort på töm. Kommer garanterat fortsätta med grimma i fortsättningen ;) Jobbade rätt mycket på lite allt möjligt, skänkelvikningar, byten och så vidare. Så himla fin var han. Blir så stolt! Ååååh, min underbara prins! :D

Sen har jag och ett gäng andra åkt till VH och käkat och lite sådär. Mycket mer intressant har inte hänt idag, men det är häärligt. Livet leker!






Kände för att prova på höjden av lathet, och det fungerade också utmärkt! ;)

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0