SKRIVET: 2011-04-01, kl 19:13:19 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Inget aprilskämt här inte!

Pijano var så jäkla fin att rida idag! Red i hoppsadeln och med vanligt tränsbett (utan snokrem för omväxling). Skrittade fram honom i typ 20 min inne i ridhuset, travade fram länge i låg form och galopperade sen fram honom i lätt sits. Sen la jag upp stigbyglarna och trimmade om från början med skritt, sen trav, sen galopp. Han var hur fin som helst och jättevillig. Gjorde väldigt mycket skänkelvikningar och halter, och han blev riktigt mjuk och lösgjord. Superhärlig!

Kunde inte låta bli att göra lite "svårare" grejer, och han satte allt klockrent. Byten i vartannat, galoppiruetter och 8-meters volter i supersamlad förvänd galopp. När jag kände att han blev lite trött la jag ner stigbyglarna, galopperade och travade av honom ordentligt och skrittade ut sen. Riktigt lyckat ridpass, åh vad glad jag är! :D


Random bild på mig och Pijano från i höstas :)

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0