SKRIVET: 2011-04-07, kl 23:18:59 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Rubrik var det ja..

Oj vilken lång dag. Eller? Jo. Tänk att hinna med INNAN skolan ens börjat att morgonfodra hästarna, släppa ut dem, sopa stallgången, gå och äta frukost, sitta och chilla på rummet ett bra tag, mocka och dessutom lägga in massa nytt spån. Woopwoop! Hade dessutom lite dötid efter det.. Sjukt.

Sen var det växt & djurliv, matte och lunch. Efter det hästkunskap och information om APUn. Slutade vid 14:45 typ, och gick direkt och hämtade Pijano i hagen. Han var så lerig så fanns inget annat alternativ än att duscha honom haha. Och herregud vad vi bråkade angående den biten.. Vanligtvis när jag spolar benen och sånt står han ju lös blixtstilla i spolspiltan (MYCKET träning bakom det, då han hatar det), men nu satt han givetvis fast. Och tur sjutton det, han var verkligen riktigt förbannad över att bli spolad i ansiktet.

Men hursom så longerade jag honom på lilla ridbanan idag. Han var helvild och vägrade gå i någon annan gångart än damp galopp i början haha.. Hm.. Knasboll. Han brallade hit och dit och det tog ett bra tag innan han gick med på att trava hehe.. Tränade lite stegra och det gick klockrent, annars var syftet bara att han skulle få rusa av sig lite överskottsenergi och inte stå helt. Sen pysslade jag med honom ett bra tag, fixade kraftfoder och höpåsar och lite sådär. Tog in hästarna och gick sen upp och käkade middag.

Åkte direkt till VH sen och handlade lite inför helgen (blev dock inget vettigt, så får åka in imorn också haha!). Var supertrött när jag kom tillbaka och hann precis dö i sängen när Jenny ringer tycker jag ska hjälpa henne inför grillkvällen. Där rök den powernapen.. Men vi fixade ved och lite sånt och sen gick jag till stallet igen och lindade Pijanos ben. Tillbaka upp för att grilla, blåste ruggigt mycket men det var mysigt ändå! Satt där och försökte vara social i ett par timmar och det var mycket som hanns med. Haha juste, jag och Jenny hade fetaste brottningsmatchen i gräset (leran) och jag förlorade - INTE OK!

Sen blev jag bara väldigt sugen på att gå ut och gå. Själv, fast inte helt själv i mörkret utan med en vakthund hehe ;) Lånade Sally och så gick vi ut och powerwalkade i typ en timme. Riktigt härligt, precis vad jag behövde. Dock hände det en rätt konstig grej vid flisen men aja.. Nu ska jag iallafall städa mitt rum. Oj, vad roligt. Roligare än så här blir det inte, vi hörs imorn!


Randombild på Pijano från i vintras.

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0