SKRIVET: 2011-04-04, kl 19:00:00 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Saker ni inte visste

.. eller?

* Jag är en väldigt lugn och sansad person oftast, liksom chill, men sen kan jag slå om från ingenstans och bli helt rabiat. Skrika, säga saker jag ångrar, och bli riktigt jävlig. Det är som att jag är två personer haha. En snäll, lugn, trevlig, seriös, och en helgalen, vild, idiot. Haha!

* Jag är typ kaffeberoende. Men avskyr allt som har med kaffe att göra ifall det inte är helt svart, starkt kaffe. Jag kan absolut inte dricka kaffe med mjölk, socker och massa annat skit. Gillar bara helt svart hehe.

* Vanligtvis gråter jag typ aldrig. Jag är inte en sån person som gråter för sorgliga filmer (undantag finns säkert) och sånt, utan jag reagerar på ett helt annat sätt. Genom att skrika ifall det är extremt, annars att typ skratta. Så vissa tror nog att jag är okänslig och inte bryr mig ibland, vilket är helt fel. Om jag har så lite som bara tårar i ögonen är det oftast något extremt för mig. Dem gångerna jag väl gråter är när det liksom brustigt helt för mig.

* Jag litar nästan aldrig på folk. Jag har blivit sviken så många gånger att jag tappat förtroendet för typ.. allt. Det finns ytterst få som jag litar på ens lite. Tragiskt nog. Förut var det snarare tvärtom, att jag var helt "blåst" och trodde allt gott om alla, men inte ens 1 % av det finns kvar nu.



* Pijano har tävlat i galopp. Det absolut bästa han vet i hela världen är att galoppera - snabbt. Rider man honom på typ en rakbana eller så kan galoppören i honom komma fram rätt regält och han slår om till en helt annan häst från ingenstans. Han är ruskigt snabb och uttålig också dessutom, och han önskar nog att han skulle få fortsatt vara galopppålle. Dock skulle han troligtvis inte hållt vid det här laget.

* Pijano har fel i hovarna och skulle till och med ha avlivats för det som unghäst. Men så länge han går med ringskor och sulor fram, så märks det inte av. Möjligtvis ibland precis första skritt-stegen när man rider, eller om man rider för mycket på hårt underlag. Dock tycker jag det blivit mycket bättre än det varit tidigare måste jag säga. Men man måste ju hela tiden ha det i baktanken - alltså vad man rider på för underlag och så vidare, så att han inte blir halt.

* Jag måste linda Pijano varje natt, och motionera honom mycket för att han inte ska svullna upp helt i bakbenen. Man vet inte exakt vad felet är, varför han alltid blir väldigt svullen. Så för er som undrar, finns det en baktanke med att han står lindad och så hehe.

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0