SKRIVET: 2011-04-18, kl 20:52:26 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Shit vilken dag

Vilken underbar dag! :D
Att ha stalltjänst brukar kanske inte vara det roligaste.. Men jag kan verkligen lova att dem som inte har häst här missar något väldigt speciellt. Känslan att vara här på Berga, en lovdag, när solen skiner, det är helt otroligt underbart!
Så vad har vi gjort idag då förutom VH och allt dedär?
Jo, efter lunchen så tog vi ut lite täcken utanför barren och la oss i solen och chillade galet med najs musik. Gick och klappade kossorna lite oxå, så jävla söta. Dem går ju i en hage precis utanför barren, mys!



Charmig bild på mig och ko :)

Chillade där ett bra tag innan jag och Emma drog oss ner till stallet för att tömköra Pijano och fota lite. Efter det så tog jag in lite hästar och gick sedan ner till barren och käkade lite. Fortfarande fint väder ute! :D

Bytte om till en väldigt fashion outfit innan jag och Johanna cyklade ner till stallet för att rida lite. Vi började rida fram på flisen och hästarna var typ galna. Puff kändes som en liten kanonkula och typ studsade på stället. Övertaggad ponny? JA! Haha, han vart lite skeptisk när vi skulle rida förbi terrängstockarna oxå, så söt.

När vi kom tillbax så red vi lite på stora utebanan och shit va bra det gick! Eftersom att han har vilat i helgen så chillred jag bara lite lugnt för att komma igång. Krävde bara att han skulle lyssna på mina hjälper och trava lugnt och inte bita sig fast i bettet. Och det gick verklgen jättebra. Lugnt och fint kunde vi jobba och han var verklgen fin. Trodde att han skulle börja muppa sig i galoppen och stanna och hålla på. Men icke då. Klockrena fattningar och allt flöt på så jävla bra! :D Stod i lätt sits för att underlätta så mycket som möjligt och för att han skulle bära sig själv vilket han gjorde kanonbra!
Travade sedan av, lugnt och fint, lång och låg. Fina häst!

Självklart red vi i solnedgången. Sådär jättemysigt!
Känner att stalltjänst verkligen är underbart vid den här tiden. Njuter av varenda minut faktiskt. Häääärligt! :D

Dagens ridoutfit:

Hjälm - Lamicell
Tröja - Henri Lloyd
Linne - Gina Tricot
Ridbyxor - Pikeur
Strumpor - Kingsland
Skor  - Reebok

Väldigt fashion om jag får säga det själv. Hahah ;)

Nu ska jag dra ner till Johanna och kolla på Deep Blue Sea, najsigt!

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0