SKRIVET: 2011-04-06, kl 14:12:58 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Shit vilken natt

Mådde somsagt inte sädär jättebra igårkväll. Ville bara försvinna bort från allt. Så ah, så fick det bli.

Jag och Frida stack iväg, bara drog, helt plötsligt, jättespontant. Började med att ta oss till VH och sätta oss på pendeltåget mot TC. Vi la oss på tre säten med jackan som kudde och sov en stund. Fast vi kom inte längre än till Handen med våran sömn eftersom det kom två väktare och slog på oss med varsin tidning och sa att i var tvungna att sitta upp så att vi inte skulle råka åka för långt (dem trodde säkert att vi var lite berusade oxå). Hursomhelst så steg dem ändå av vid den stationen så de var bara att fortsätta sova ända fram tills vi kom till centralen.

Klev av och gick till Donken som var stängt (?!). Fast som tur var så var den på andra sidan vägen öppen så våran middag käkades där. Och det kändes typ som om vi köpte allt man kan äta. Asså helt seriöst så började kassören skratta. Men vad skulle vi göra, vi var vrålhungriga!

Självklart så orkade vi inte äta upp allting så vi tog med oss resten (en paj typ haha) på pendeltåget. För åkte vidare, det gjorde vi. Tanken var att åka till Bålsta, gå runt lite där och sen ta sista pendeln tillbax. Dock så somnar vi och inser när vi vaknar i Bålsta att vi satt på sista pendeln dit och att det inte gick någon tillbaka. Obeservera då att vi befinner oss utanför Stockholm, hehe.

Nästa skulle gå 05.10 och klockan var ungefär 00.15, så ah. Vi fick helt enkelt göra det bästa av situationen. Alltså promenera runt lite och hitta på bus.

Så vi tog en lååååång promenad runt typ hela Bålsta kändes det som. Började att gå mot Enköping, tills vi kom fram till en Shell-mack. Handlade lite där och fortsatte sedan upp på en väg mitt ute i öde-skogen till en brandstation typ. Fortsatte sedan att gå och gå (i typ duggregn) och gå och gå i typ 3 timmar. Besökte även Fridas galma skola, lekte lite i lekparken (haha!) och lite sånt skojjigt ;)

Runt 3-tiden så kommer vi tillbax till stationen, väldigt trötta. Så vi bestämmer oss för att sova en stund och hittade lite lämpliga bänkar. I vanliga fall så skulle det nog vara väldigt oskönt att sova där, men för stunden kändes det rätt bra faktiskt. Vaknade typ 04.45 igen och gick upp och väntade sista minuterna på perrongen så tåget äntligen kom. Det första vi gjorde  var att lägga oss tillrätta och somna direkt. Resan som tog en timme och tio minuter kändes som typ en kvart, hehe :) Väl framme i VH så stod bussen redan och väntade så det var bara att hoppa på och åka mot skolan igen.

Precis när vi hoppat av så traskade vi ner till stallet och tog ut hästarna och sen gick Frida till frukosten medan jag gick till bussen..igen. Vi skulle ju lixom åka på studiebesök till DN idag, hilarious.
Var så himlans trött och somnade typ hela tiden, haha ;)

Och precis när vi går ut från DN skrapan så kommer en annan klass från en annan skola och stirrar sönder på oss typ. Som om dom aldrig sett ett par lantisar förut lix. Överklassen mötte bönderna.. haha! :D

Detta blev ett väldigt ohästigt inlägg, men tänkte dela med mej av lite galenskaper. Åh älskar spontanresor, haha, man vet aldrig vart man hamnar :P Hursomhelst så ska jag rida Puff efter middagen, woop woop!