SKRIVET: 2011-04-27, kl 23:44:05 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

sliten

Känner mig rätt så sliten just nu faktiskt. Hade ju stalltjänst imorse och var klar runt 20 över 7. Då var det bara att ringa Sarski eftersom att vi skulle gå morgonpromenad. Vi gick mupprundan som tog undefär en kvart innan vi käkade frukost. Så redan på morgonen var jag väldigt trött..

Sen har det varit lektioner hela dagen, somvanligt. Efter skolan fixade jag med Pelle i stallet och lite så. La in rätt mycket halm eftersom att hans hovar har börjat ta stryk över att behöva stå inne på torv helatiden, så nu fick han torrt och mysigt. :)

Efter det hände inte så mkt. Chillade runt lite bara och inge mer med det. Känns trist att inte ha ngn häst att rida efter middagen. Känns som eh halv evighet mellan middagen och kvällsfikat. Inte alls roligt, fast endå rätt skönt. Konstig känsla.. Hursomhelst så var dagen (kvällens) "to-do" att mocka hagen. Lättare sagt än gjort. Jag ville seriöst typ ta livet av mig. Har typ aldrig varit med om något så jobbigt och slitande. Man tänker att det inte är så mkt skit, men joo det är det! Bar kärror som var hur tunga som helst upp och ner mellan gödselstacken och hagen. Fyfan för det! :(
Efteråt mådde min rygg inte så värst bra kan jag tala om. Orkar inte att det ska börja göra sådär svinigt ont igen. Men jaja, har vant mig vid smärtan, börjar bli en del av livet..

Efter kvällsfikat var jag och Sarski hurtiga igen. Gick flisen två varv, i solnedgången. Känns så himla skönt att bara vara ute och gå och prata om allt möjligt. Fett najs! :D



/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0