SKRIVET: 2011-04-09, kl 10:52:59 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Ut på äventyr

Stalltjännsten imorse var jobbig. Inte för att det tog lång tid för det gjorde det inte, men jag var helt död. Så himlans trött. Men vi var snabba och fixade allt å var klara strax innan halv nio vilket var skönt.
Nu på helgen så mockar man ju åt alla andras hästar oxå + gör höpåsar å hinkar. Och kan ni gissa vad som tar längst tid?
Jo, att göra alla hinkar. Först måste man gå till andra delen av stallet och skölja ut alla hinkar. Sen tillbax in i foderkammaren och lägga i fodret. (Alla hästar äter ju olika sorter oxå, rörigt rörigt). Och efter det måste man gå tillbax till kranen eftersom att allt ska vara blötlagt. Så man går igenom stallet typ 4747585849 gånger och det tar tid.. hehe.

Men hursomhelst, har sovit en liten stund nu, men måste göra mig iordning eftersom att jag och Emma ska ut på äventyp. Vi ska åka och kolla på ett stall här i närheten där vi ska ha hästarna över sommaren. Åh längtar dit galet mycket. Känner på mig att denna sommaren kommer att bli sååå bra :D




/Gullman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0