SKRIVET: 2011-04-19, kl 20:57:53 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Känns som sommar

Snart kan jag nog kalla mejsjälv för grillmaster. Eller inte, haha. Vi har nämligen precis grillat här utanför barren, så himlans mysigt. Dock så vaktade jag inte grillen så bra, vilket ledde till brända korvar. Men så kan det gå, hehe ;) Antar att det kanske kommer upp lite bilder sen eftersom att Emma hade kameran med sig.

Hur gick det att rida idag då? Jo, det gick väldigt väldigt bra. Började med att rida fram på flisen så att han fick bli av med lite energi. Både skrittade, travade och galopperade och han skötte sig utmärkt. Stockarna var idag inget problem att passera vilket var väldigt skönt. När jag kom tillbax så skrittade jag ner till stora ridbanan och fortsatte ridpasset där. Och shit va fin han var. Helt från början travade han på lugnt och lyssnade. Galoppen var nog det allra bästa. Han galopperade verkligen vartenda steg, utan att öka förmycket och "springa ifrån" arbetet. Kunde både öka och minska galoppen och han bar sigsjälv jättebra. :)
Känns som om att det har blivit lite framsteg sen jag började rida honom. Både när man fattar galoppen och galopperar. Det är lixom mer kontrollbart nu och han har lärt sig att hitta stödet själv ;) Mycket roligt!

Pelle var en glad prick idag. Jag tycker det är så himlans synd att han måste stå inne nu när det är så fint väder :( Imorgon ska jag nog gå utanför stallet och sola lite med honom. Hoppas han uppskattar det! :)
Borstade på honom innan kvällsfodringen. Han har börjat få svullna bakben av att stå inne, så jag provade Back on Track-skydden på honom så får vi se om det har hjälpt imorgon bitti.



PELLE! :D

/Gullman

Glöm inte ställa massvis med roliga frågor till oss. Dem frågor som vi tycker är lite extra bra svarar vi på i videoblogg
;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0