SKRIVET: 2011-04-03, kl 19:25:07 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Veckans bild

Vinnaren av veckans bild blev Sofie. Jag tycker verkligen att bilden visar kärlek och framförallt lycka. Och den fantastiskt fina texten gjorde mig lite stum..



"De är inte egentligen bilden utan jobbet bakom den.
Under 3 års tid har jag ridit denna häst på tre år hände de bokstavligen ingenting!
Han sprang med huvudet i raket hoppade som en och annan kamel osv.
Flera tävlingar fick jag se hur andra i min ålder lyckades var glada gick framåt vidare osv medans jag stod och stampade.
Flera gånger fick jag höra - Byt häst han är värdelös de kommer aldrig komma någonstans.
Men jag älskade honom och slutade därför inte att kämpa.
Jag jobbade i stallet inp varje helg för att få rida honom.
Och så hösten 2010 var de som att allt klickade.
Jag satte mig upp på honom efter sommaren allt kändes så rätt och sakta börjar han höja ryggen trampa under sig sänka huvudet.
Jag minns bara hur glad jag var jag nästan grät efter tre år hade jag lyckats tre år!
Men till bilden några veckor efteråt ställde vi upp i en till klubbis 60 cm och 70cm.
Vi var felfria i 60 som var CR och vi var de enda felfria.
Alla andra hade ''elit'' hästar som hoppade allt och de var så snabba och allt.
Innan fick jag höra du ska vara glad om du ens kommer igenom och massa annat skit.
Men jag var fast besluten att lyckats.
Och jag var den enda av 6 fel fria fick rida äre varvet själv och allt jag var så lycklig.
Sen vare L:D jag hoppade fram kände på han och han var fin sen hoppade vi en 0/0 och placerade oss som trea!
Och vi hade inget lätt motstånd heller utan i startfältet var bla L:B tävlande osv.
Men jag bara som körde mitt race och litade på honom för jag visste att han kunde de här.
Och de är därför jag är den jag är idag.
För 3 år sen var jag en rädd liten skit unge som inte vågade någonting men ända senjag börjat rida den här hästen har allt gått framåt jag slutade vara rädd lärde mig rida på riktigt idag sätter jag mig på vilken häst som hellst inp utan att känna minsta oro.
Jag vill bara säga tack till mi  ridskolas bästa MR PALOO COPPER som har tagit mig hit och ska ta mig vidare"

Hur fint som helst!
Grattis Sofie och lycka till med Mr Paloo Cooper
:D

Dock så var det en annan bild som jag verkligen tyckte om. Helt underbar!



"Elskar min ponni mest av allt.. Vet inte vad jag skulle göra utan honom!
Han är bääst! :)<3" - Maliin

Ingen av er skickade in ngn bloggadress eller så, så ingen länknig blev det :P

/Gullman & Emma

Kommentarer
Postat av: Becka

Hon som har skickar in den sista bilden hennes blogg heter: http://maliinanderssons.blogg.se/

2011-04-03 @ 19:38:25
URL: http://reroo.blogg.se/
Postat av: sofie

tack så mycket verkligen!:D

2011-04-04 @ 13:40:52
URL: http://ou
Postat av: sofie

tack verkligen!:D

2011-04-04 @ 13:41:22
URL: http://souffipropp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0