SKRIVET: 2011-04-10, kl 22:23:22 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Vilken dag...

Morgonfodring imorse. Lämnade Pijano inne och sen så kollade Sara på honom lite. Han har ju fått tillbaka en typ tryck/bränn/eller vad det nu var -skada på ryggen, som han hade i somras. När det var värre imorse, och jag var säker på att det är samma grej blev jag riktigt riktigt ledsen faktiskt. Känns som vi bara har otur, med allt, hela tiden. Åh, vill bara lägga mig ner och skrika på marken typ.

Han hade dessutom en söm på ena fram som hoppat ur lite, som JAG fick dra ut. Skitläskigt. Men det gick bra ändå. När allt var klart i stallet gick jag upp och chillade ett tag innan jag gick och la mig. Sov till typ 1-halv 2 någongång, och sen kom mamma. Vi åkte och kirrade en ny lur till mig och sen vidare till stav. Sen tillbaka på Berga väntade intag av hästarna, fodra, spola ben och lite sådär.

Gick upp och käkade när det var klart och fixade lite saker utanför stallet, och sen gick jag ner igen vid typ halv 7 och tömkörde Pijano. Det gick åt helvete, men så kan det vara. Jag kände mig urkass och tappade tålamodet helt när Pijano inte förstod och dummade sig. Orkade verkligen inte bråka med honom, hade lust att bara lämna honom där och gå därifrån. Men istället satte jag på honom en gummisnodd (!!!), vilket ALDRIG har hänt förut. Dock satt den väldigt löst, men iallafall. Då har jag verkligen gett upp, om det går så långt att jag sätter på en hjälptygel. Jävla skit.

Tillslut skärpte han till sig lite iallafall och jag kunde tömköra honom på en stor volt i en bra form i alla gångarter, han gjorde bra övergångar och allt det där. Då avslutade jag och tömkörde ut en sväng vilket gick.. Rätt bra. Han var lite tittig, men annars så. Usch. Orkar inte. Men min häst är bäst iallafall, det är jag som är så idiotisk. Åh, blir så arg och besviken på mig själv.

Lindade hans ben för natten sen iallafall, sen fick ju jag och Gullman skjuts till stallet vi skulle kolla på. Kom tillbaka vid typ 9 någongång och har bara suttit och tagit det lugnt sen dess. Försökte kolla på ponnyakuten. Och Big Brother. Men inget ville fungera. Så jävla typiskt. Dunkar musik istället. Det är kul.


Bild från idag.

/ Emma


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vet du om/när det blir juniorlandslagsuttagning i WE? Och ska du och Pijano vara med isåfall? :)

2011-04-11 @ 12:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0