SKRIVET: 2011-08-28, kl 13:50:57 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Berga

Ja, Pijano är alltså tillbaka på Berga. Han är rättså stressad.. Vilket gör att jag blir lite orolig såklart, då han aldrig brukar vara såhär annars - aldrig. Aldrig vid någon flytt, nytt ställe, tävlingsplats.. Men exakt samma grej var det när vi flyttade hit för ett år sedan också. Han har något emot Berga haha.. :P

Man märkte så grymt stor skillnad liksom, på tiden han var hemma på Grindtorp igår och sen resten av dagen och natten. Och morgonen. Men det lär väl släppa snart hoppas jag :) Han fick iallafall gå ut i hagen ett tag innan jag tog in honom och hoppade lite. Red fram och hoppade på stora ridbanan, och sen galopperade och travade av ett varv på flisen. Det var bra för honom att göra av med lite energi, men det räckte inte riktigt. Han fick gå ut i hagen till typ efter 8 iallafall. Tog hand om Mona och stona med fölen också. Sen skrittade jag, Gullman och Amanda ut. Fast blev inte bara skritt.. :P

Pijano var aspigg igen, och jag var smart och red på repgrimman haha. Men det gick bra iallafall. Han var stressad under natten också, och nu imorse. Gick upp och släppte ut honom, sen har jag gått och lagt mig igen och inte varit nere i stallet sen dess. Ska städa mitt rum innan jag kan gå ner till stallet, men får hoppas han har lugnat sig lite nu iallafall :)






Fotade av bästaste Gullman givetvis! ;)

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0