SKRIVET: 2011-08-21, kl 23:40:25 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Det är på Berga det händer.. Eller?

Nu ska ni få höra om.. Sommarlovets sista vecka.
Helt sjukt alltså.

Måndag.
Var på absolut toppen-humör verkligen! Åkte ut till Berga för att rida finaste brudarna. Red först Anna på lilla ridbanan, det blåste lite och jag råkade glömma tussarna haha.. Hann inte trava speciellt mycket innan hon fattar galopp i en kurva och kör rodeo. Känner mig som världens bästa ryttare som sitter kvar helt oberört, men typ tre meter senare lägger hon på en tvärnit för att hon skyggar för.. ingenting. Hänger på halsen och då kastar hon sig bakåt igen, så då slog jag en framåtvolt och landade på marken ;) Kuuul! Gick iallafall rättså bra sen, var lite sur på henne och då fattade hon att hon skulle vara snelhest haha..



Sen skulle jag rida Mona då, astaggad för har ju inte ridit henne på jättelänge. Men lyckan försvann så fort jag upptäckte världens hemskaste, vidrigaste sår på ett av frambenen. Fick typ panik på riktigt. Usch :( Blev en tripp till kliniken istället för ett dressyrpass, och åh jag kände mig som världens olyckligaste typ, när jag stod där och höll i henne när hon var helt drogad och det var blod överallt. Sjukt vidrigt. Sen fick hon komma hem och ha boxvila iallafall. Dem sydde och hon fick bandage och så.



Var helt otaggad på allt efter det, men hoppade iallafall Yoggi. Och hon var jättefin verkligen. Supersnäll och lydig. Bilder kommer tidsinställt imorgon! Och efter det åkte jag till Pijano och red lite slappdressyr barbacka. Tidsinställt med bilder kommer därifrån också. Efter det var min bästa vän med om en moppeolycka dessutom, åkte ambulans in till KS och jag ville bara försvinna typ. Största skitdagen på länge!

Tisdag.
Det var en bra dag. Körde Anna för första gången för min del faktiskt :) Jättekul var det, massa varv på flisen :D Hon var superduperfin! Sen red jag Mumin på stora ridbanan, han var superfin han med så det var kul! Red Pijano på ridbanan på kvällen sen barbacka, tog lite skutt upp till 80-90 på en oxer. Bilder kommer.. nångång när Felicia laddat upp dem. Han var superfin iallafall! Testade att rida på novabett för första gången och fan vad bra han gick på det - som jag trott! :)

Onsdag.
Skitdag igen. Åkte till Berga, precis som de andra dagarna. Red Anna på stora ridbanan, superduperfin var hon, verkligen. Lyssnade bra och så.



Men sen hände något jättehemskt :( Orkar inte ens skriva om det.. Men Sören var jättedålig och var tvungen att åka in till kliniken. Jag och Ruby följde med och satt och höll i hans huvud hela tiden. Vi trodde inte det var så allvarligt först och fick då nästan en chock när veterinären sa att det inte fanns något att göra.. Så han fick åka hem igen och sen direkt avlivas. Så jävla hemskt. Finns inte ord.

Bild lånad av Sara.


Vila i frid, Dansören.
1993-2011

Var lite halvt olycklig resten av den dagen.. :( Men åkte ut till Pijano och red barbacka igen på ridbanan. Busade mest bara runt med honom. Ruby fick rida runt lite på honom också.

Torsdag.
Kan fan inte minnas vad jag gjorde i tordags? Eller jooo. Red Anna iallafall. Hon gick sjukt bra! Tror jag red.. Mumin också? Jo, det gjorde jag nog. Undra om det var någon mer. Vet inte haha.. Illa. Pijano vilade iallafall, om jag kommer ihåg rätt vill säga..

Helgen.
Hoppade Anna och Yoggi i fredags somsagt. Vettefan vad jag gjorde med Pijano? Hmm.. Lördag blev det ingen häst överhuvudtaget, Gullman red ju Pijano. Och idag släppte jag bara Pijano på ridbanan. Finns videoblogg från det haha, frågan är om man vågar lägga upp det.. ;)

Men aja, ni fattar. Vilken häst-vecka alltså. Och fyfan vad mycket det hänt hela tiden känner jag..

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0