SKRIVET: 2011-08-20, kl 01:49:49 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Fina tjejor i råza

Ute på Berga idag (eller tja, "igår") somsagt. Hoppning som stod på schemat! Red först Yoggi, hon var heltokig men ändå fin såklart. Flög lite i luften och sådär, men vafan - hoppa kan och älskar hon iallafall! :) Hon är så rolig för hon är suuuperfin i högergaloppen men tycker vänstern är supersvår.. Ehm.. ja, det brukar ju vara tvärtom för travisarna menmen ;) Galoppen gick iallafall kanonbra när hon bara rullade in i den efter hinder, fattningarna gick åt skogen annars hahaha.. Trodde typ min sista stund var kommen.. Haha nej är inte rädd för henne, hon är bara jäkligt tuff den här damen! ;)







Sen red jag Anna, wiho! Hon hade typ aldrig hoppat förut hehe.. Men det gick så jävla bra! :D Hon är ju ingen talang alltså, men inte stannade hon en endaste gång på något hinder! :D Så jävla underbar helt enkelt. Och hon blir bara finare och finare att rida annars också, nu kan jag verkligen kräva att hon jobbar lite - även längre stunder, utan att behöva oroa sig allt för mycket att hon helt plötsligt kan köra ner huvudet och bocka. Visst, så drog hon ner huvudet nån gång sådär, men inget mer än så. Försökte även galoppera, men.. det väntar vi med ett tag ;) Men grymt fin var hon, bästaste lilla Annis!















Liiiite sent publicerat inlägg höhö..

/ Emma

Kommentarer
Postat av: ryttartrion

ser riktigt fint ut. Gillar Anna :) snygg modell

2011-08-20 @ 17:50:00
URL: http://ryttartrion.blogg.se/
Postat av: Jennysen

Tycker själv att det är precis tvärtom med travisar. Förvisso brukar de ha lättare för att fatta vänster galopp, men lättare för att bära sig i höger. De är ju i regel starkare i vänster varv, och eftersom de i galopp använder ytter bakben för att skjuta på så blir det ju så att de använder vänster bak för att skjuta på i höger, vilket gör dem starkare. Så har iaf jag uppfattat alla travare jag ridit på, inkl. min egen. :)

2011-08-20 @ 18:59:31
URL: http://jennysen.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0