SKRIVET: 2011-08-18, kl 22:57:35 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Hallå i stugan

Jag mår piss dåligt och vill bara sova - så det blir en rätt snabb presentation, men det gör väl inget? ;) Ni vet säkert redan det här jag skriver, så ah.

Emma Csendes heter alltså den ena bloggaren här, född -94, gillar hästar men massa annat också. Fast om man bara ser till hästar - började rida vid tre års ålder, haft massa medryttar/foderhästar, jobbat på stuteri, ridit massa hingstar och unghästar, ridit till och in hästar, tävlat LA i hoppning på ponny och Msv dressyr/ Msv working equitation/ 110 cm hoppning på storhäst.

Min stjärna heter Virgio Pijano, arab född -96. Världens finaste enligt mig :) Älskar att hoppa, hoppad 135 enstaka, bana 130, löshoppad 160 (högre än han själv, han är ca 155). Fin i dressyren också, utbildad upp till grand prix - kan när han vill ;) Show och tricktränad, varit med i mycket shower, reklamfilmer osv. Kan det mesta - spela död, stegra, spansk skritt osv. Han är min bästa vän och älskar honom mer än livet. Jag kommer aldrig sälja honom, trots att han verkligen går mig på nerverna ibland då han har ett jäkla temperament och personlighet så det räcker och blir över.



Sen hade jag lovat mig själv att aldrig älska nån häst som inte är min egen, men kunde inte undgå två av skolans travhästar. Anna K och Wayside Moonlight "Mona". Anna är en riktig studsboll, älskar att busa. Kan inte så alls mycket men är superfin att rida när hon väl försöker och inte bockar eller sådär. Mona kan inte heller så mycket, men är hur fin som helst att rida. Båda är underbara att köra och Mona är underbar att rida monté på också. Men mest har jag ridit dressyr på dem, och även ut :) Dem ägs alltså av Berga Naturbruksgymnasium, skolan jag går på. Börjar andra året nu på måndag och går Häst-Häst-Trav.



Vill ni veta mer, är det bara att fråga! :)

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0