SKRIVET: 2011-08-20, kl 17:46:20 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Jag hade iallafall tur med vädret

Faktiskt! Känns lite som om att dem här senaste dagarna fört med sig otur från alla håll och kanter. Till exempel så gick min dator sönder igår, rätt rejält. Så istället så lånar jag nu min mammas dator (en PC) och jag fattar ingenting, haha. Man kan ju knappt röra den innan den klickar själv på alla möjliga konstiga, hihi saker :S Och hursomhelst så har ju dagens väder varit rent utsagt PISS. Dock inte när jag skulle rida faktiskt. Så de var ju tur! :)

Eftersom Emma inte skulle till stallet så red jag först på Pijano en stund på banan. Han kändes jättefin :) Gjorde lite åttvolter och skänkelvikningar å han lyssnade jättebra. Skrittade fram och av ute och till min förvåning (och stora önskan, hihi) så mötte jag denhär:



Efter att jag ridit P så red jag Escada, oxå på banan. Hon kändes fin, dock lite pigg eftersom att jag bara longerade henne igår. Gjorde skänkelvikningar och lite sånt, vilket bara blir bättre och bättre ;)

Efter ett tag så kom brorsan & hans flickvän Carro ut för att hälsa på. Dem fick även prova att sitta upp och rida lite. Carro var först ut och både skrittade och travade (även fast hon knappt ridit ngt alls). Jättedúktig var hon :D
Sen tvingade vi upp Danne oxå, hehe. Han har sagt (efter en ridolycka för några år sen) att han aldrig någonsin skulle sitta upp på en häst igen. Men ah, helt plötsligt satt han uppe på Esci och skrittade ett varv ;) Ja e jättestolt över alla 3, men mest över Esci då hon var extremt snäll :D

På vägen hem höll jag på att missa bussen som var 6 min förtidig (!). Lixom.. känns ju kul att vänta på nästa buss i två timmar i spöregn.. Tur va väl att de var en snäll busschaufför som såg att jag sprang allt jag hade och då stannade bussen, höhö ;)

Nu e jag hemma och ska börja packa eftersom att skolan börjar på måndag, wiho. Måste ha med mig allt och lite till typ så de e väl bäst att jag sätter igång ;)

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0