SKRIVET: 2011-08-27, kl 08:26:44 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Nu måste jag dra

Heeejsan allihopa!

Uppdateringen har varit kass denhär veckan, iallafall från min sida.. Men somsagt, har man ingen dator så har man inte :( Men kan faktiskt säga att jag har försökt blogga från skolans datorer utan ngn framgång..

Hursomhelst så har det hänt massa roliga saker på Berga, såklart! ;)
Har ridit/kört fina Chippen tisdag, onsdag och igår. Han har varit lite öm i hovarna efter skoningen men kändes mycket bättre igår :) I tisdags red jag även Jalle. Det gick verkligen jättebra :D Galoppen i vänster fattade han jättebra och höll flera varv. Duktig ponnyyyy!

Självklart har jag ridit min stora b-ponny Escada oxå! :) Hon har verkligen kommit igång med allt nu. Känns förjävla underbart att rida henne alltså. Känslan går absolut inte att förklara. Helt otroligt fin har hon varit ;)
Min kompis Johanna fick prova lite häromdagen oxå. 158 cm lång e hon, liten men tuff må jag säga! ;) Escada skötte sig super!

Igår var det hoppning som gällde. Och det gick både bra och dåligt. Började med att rida fram lite lugnt och började sedan hoppa¨på ett litet kryss på ena långsidan. Förtsatte sedan hoppa en oxer på andra sidan. Ett par gånger blev det missförstånd och hon stannade. Men sen hoppade hon jävligt högt över må jag säga. Hon hon var stört fin! :D Dock så blev hon lite övertaggad när jag skulle trava av så det slutade lite pannkaka. Men är nöjd iallafall. Dock ska jag ha hackamore nästa hoppning. Hon blir lite stark och drar efter hindtret, med bettet som är ett vanligt tredelat. Känns bättre me hackamore då! ;)

Emma fotade så bilder kommer sen.






Johanna & Esci :D

Nu måste jag skynda mig iväg till Emma för att sedan dra vidare till stallet. Hästarna flyttar ju till Berga idag. Kommer sakna Grindtorp grymt mycket alltså. Känns väldigt trist att behöva flytta men samtidigt skönt att slippa passa bussar hejvilt. :P

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0