SKRIVET: 2011-07-14, kl 01:43:56 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Här får ni en FET diss från mig

Hahah, det här fick jag på facebook idag. Tog bort namn då jag inte vill hänga ut här i bloggen, men var ändå tvungen att lägga upp det haha..



Okej, det är säkert bara vissa som fattar det här men iallafall. Samma person har även direkt till mig sagt att jag inte rider min häst bra (utan att någonsin sätt nån annan sitta på honom heller ;)), att jag rider andra hästar bra men inte min egen. Jag sket ju fullständigt i den åsikten, men hallå? Jag tycker det är riktigt oproffsigt att snacka om en elevs häst till andra elever när man är instruktör ;)

Fast ju för sig, borde väl sälja Pijano till en cirkus där han får bo tillsammans med kameler - där han hör hemma vill säga, och köpa mig en riktigt ridhäst. Som typ.. Allan? ;) Nejmen dit jag ville komma var att dagens feta diss går till att snacka om elever när man är instruktör. Fetdiss alltså.

Sen undrar jag ju lite också givetvis.. Hur dressyrdommare på hög nivå har såpass fel isåfall. Om man kollar på bilderna här nedan, fotade från en LA:4 med en 2:a placering och en Msv..





Brukar man få såpass höga poäng i dessa klasser om hästen bara kröker på nacken..? Haha, fan vad provocerande det här lät, men liksom seriöst hahaha..





Men ett tips från mig bara. Nej, köp inte en arab. För har man inte kunskap om hur dem är byggda och kanske till och med tror att den har ryggen spänd och inte jobbar för svansföringen.. osv.. kommer man inte klara av dem ändå :)

Jag menar, om Lussan "Louise Nathhorst" är imponerad över Pijanos form osv för att vara arab.. Lyssnar jag nog på hennes ord ;) Visste ni förresten att Lussan har ridit på Pijano en stund? Dock gick just det inge vidare kanske.. han gjorde ingenting rätt haha! Typiskt honom, men det är säkert för att han är en cirkus häst, inget annat! HAHA :)

Nämen äsch, ska väl ta åt mig: Pijano är en cirkushäst, inget annat, helt enkelt. Får väl avlära honom att kunna hoppa högt (tja, 160 räknas väl som högt..?), och alla dressyrrörelser på grand prix nivå han kan. Kasta rosetter från dressyrtävlingar och helt enkelt sätta en fjäder på hans huvud och bara hålla på med cirkus :D HAHAHAHA okej jag har gått alldeles för långt, men är övertrött och roar mig själv. Ta inte det här inlägget speciellt seriöst nu va, jag var bara tvungen att låta lite provocerande. Fy - dålig bloggare (fast en ännu dåligare häst.. ;)) HAHHAHAHAHAHAH. Okej. Godnatt. Alldeles för oseriöst blev det.

/ Emma

Fast.. förresten. Jag kommer då aldrig behöva ångra att jag valde trav..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste konfrontera och fråga vad det är för fel på henne

2011-07-14 @ 10:59:13
Postat av: Anonym

Bry dig inte om det å rid hem lite fler Blå/gula istället som en smäll på nosen.

2011-07-14 @ 11:05:52
Postat av: Angelika

Lol!! Kommer filmen på när han hoppas 160 någon gång? :O

2011-07-14 @ 12:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0