SKRIVET: 2011-07-19, kl 23:25:59 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Hej och hå

Är helt slut och vill bara lägga mig ner i sängen och sova, haha. Men först en liten uppdatering såklart! :)

Har varit en väldigt slapp dag idag fram tills klockan två då jag tog buss, pendeltåg och moppe till stallet. Tog in hästarna och gjorde iordning Pijano. Det blev intervallträning vid gravfältet. Och han kändes jättefin. Trodde typ han skulle bli lite galen och sticka, men icke då. Han lyssnade jättebra. Red runt lite där och bara njöt av det fina vädret och den fina hästen, haha.

Fast lite irreterad blir man ju....(!) En kärring med 4 hundar var tvungen att gå precis framför mig och vägrade flytta sig och sina äckliga små hårbollar till byrackor. Hon både hörde och såg att jag kom galopperandes bakom henne, ändå så saktar hon ner för att vara så störig som möjligt. Tur att det inte var Escada som kom galopperandes för hon hade säkert trampat ner dem små djuren, lika bra kanske, haha. Nejmen tur att Pijano typ kan galoppera på stället ;) Inte för att jag stog på stället och galopperade medan hennes fula hundar sket, men ändå. När hon väl gick in på en annan väg så galopperade jag förbi henne, höhö. Självklart skrek hon efter mig att "här får man inte rida bla bla..". Men cry me a river, jag rider där jag vill rida och där jag dessutom får rida. Hon kanske måste lära sig att inte rasta sina pryda jyckar på en ridväg? Nejmen seriöst varför klagar hon för. Inte så att jag var den enda som red där lix.. Gah.
Aja, träffade Sarski ute is skogen oxå, hehe :)


Red tillbax till stallet och fixade. Släppte Escada på ridbanan för jag hann inte rida. Och jävlar vad fin hon e! Man verkligen såg hur glad och fri hon kände sig. Blåste upp sig som tusan och bara flög fram. Inte sådär galet, utan som om att hon njöt av varje steg hon tog. Jag blev helt paff så jag var tvungen att sätta mig ner på en stol och bara kolla på henne. Inte för att jag ens behövde stå och smacka eller så, för alla gångarter och sånt skötte hon själv. Fina fina hästen! När hon hade sprungit färdigt så ställde hon sig och blåste och tittade ut över åkern på andra sidan. Tror hon kände sig lite kung faktiskt, hehe. Hur fin somhelst! :D

Blev tyvärr ingen bild idag :(

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0