SKRIVET: 2011-07-14, kl 15:22:39 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Helt död.. typ

Kaos, jag e helt slut just nu. Ont typ överrallt, haha :( Har iallfall varit i stallet hela morgonen. Åkte runt 8 typ och kom hem precis nu. Har ridit både Escada och Pijano faktiskt eftersom att jag ska ha båda nu när Emma är i Spanien :)

Red Esci först iallafall. Och jag vet inte riktgit vad jag ska säga om dagens ridpass. Om jag minns rätt så var det galet länge sen det gick så dåligt. Jag var somsagt jättetrött och okoncentrerad och hon gick och stirrade på typ allt och var bara spänd. Så vi tjaffsade litegrann men jag gav endå inte upp. Efter ett tag var hon faktiskt rätt fin och jag tänkte precis avsluta. Då blir hon typ galen och bara drog iväg. Asirreterande! Försökte med typ allt men hon var jätteupprörd. Åhhh.. Orkar inte. Kände att vi inte skulle komma någonvart om vi bara skulle fortsätta så jag avslutade iallfall. Fan.

Pijano däremot var en pärla. Gjorde lite alltmöjligt, samla, öka, skänkelvikningar, öppna, sluta, galoppiruett, piaff, ah allt såntdär coolt som cirkushästar kan. Och det var verkligen jätteroligt! :D Jag lärde mig massor eftersom att Emma coatchade och förklarade precis hur jag skulle göra. Så det kändes bra. Och det känns oxå bra nu inför att jag ska ta hand om honom. Superbra! :D

Nu är jag somsagt hemma och ska börja duscha + fixa mig snart. Sen är det dags att dra iväg. Kommer ha en awesome kväll iaf, dock ingen mer uppdatering förrens imorgon! ;)

Hörs då!



/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0