SKRIVET: 2011-07-02, kl 20:40:13 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Många grader celsius

Typ, haha. Helt galet varmt idag ju!!
Så de blev somsagt ingen ridning. Däremot så släppte vi dem på ridbanan så dem fick röra på sig iallafall. Glada hestar, wiho! Efteråt så duschade vi dem i vattenspiltan och släppte ut dem igen medan vi mockade. Typ 5 min senare när vi tog in dem hade dem torkat helt. Så ah de var vaaarmt idag.! :D

Måste berömma min duktiga häst oxå. Innan hon kom till mig så hade aldrig varit inne i en vattenspilta och knappt någonsin blivit duschad. På Berga så gick hon typ halvt in med massa mat med sig. Och nu, kan hon stå helt blixtstilla medan jag går runt henne med slangen och duschar HELA henne (tillochmed lite i ansiktet!) när jag knapp håller i henne. Självklart så gör jag ju de men håller verkligen längst ut på grimskaftet. Hon har lärt sig att det inte lönar sig att gå ut och hålla på utan hon står huuuur snällt somhelst. Väntar oxå på att jag säger till henne att kliva ut. DUKTIGA HÄSTEN! :D Åh blir helt glad.

Lite mer uppdatering om vad som "händer" kan jag ju ta oxå. Alla hovar går ju att lyta och kratsa.  Och när hovslagaren verkar  å fixar med hovarna står hon jättesnällt!
Det går att tränsa framifrån med hackamoret nu (har inte ridit med träns på ett tag men ska göra de typ imorgon så får vi se hur det går.). Men iallafall. Ehmm.. vad mer..? JO, rider barbacka då och då. Som igår tillochmed med en fladdrande klänning. Hon är inte alls lika bakskygg längre. Kan ligga på hennes rumpa och hon är helt lugn med det.
Grimman går att ta på utan problem. Provade oxå att ha henne helt lös idag när vi släppte dem på ridbanan och även fast jag inte stod i boxen och tog på grimman så gick det super. :D

Åh blir typ tårögd när jag skriver det här. För jag vet hur hon har varit och hur dåligt hon har mått. Och jag blir bara så himla glad. Inte bara för att hon är min nu. Men för att hon verkligen är glad oxå. Nu får hon verkligen den tid och kärlek som hon förtjänar. Och själklart så mår hon ju då bättre. Och det är DET som gör mig så glad. Att hon är lycklig betyder mer än allt. Fan vad jag älskar henne.
Min livsglädje
. Mitt allt!



Fina totto!

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0