SKRIVET: 2011-07-09, kl 02:46:14 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Snabb update

Jag vill sova. Kommer säkert inte kunna på ett par timmar, men tänker iallafall försöka ;) Uppdaterar bara lite snabbt, har haft fullt upp hela dagen. Fick skjuts till VH och tog bussen därifrån till stallet. Mockade, torvade och fixade allt sånt. Tog in hästarna och fodrade. Sen så hade jag och Gullman massa dötid så vi åkte in till VH och handlade, vilket bara blev två redbull och en chokladboll för min del hehe.. Och sen tillbaka. Pijano blev borstad ordentligt idag och sen red vi ute, bara han och jag :)

Kollade vägbeskrivning till Årsta havsbad och det var inte alls så långt, så red typ halvvägs dit bara för att se om jag hittade. Kom först till en grusväg med en handgjord "Ej ridväg"-skylt, vilket man då enligt allemansrätten får rida där ändå så gjorde ju det. Men så bråkade jag lite med en (ursäkta språket :P) jävla kärring som började skrika och gapa. Haha hon sa också att jag fick passa mig så hennes hund (vilket var en pytteliten spaniel) inte attackerade min häst. Då undrade jag om hon förstod att min häst väger nästan ett halvt ton mer än hennes lilla golvmopp ;) Sen mitt i allt ställer hon sig och klappar min häst och då förklarar jag att hon inte riktigt kan göra så.. Haha. Fredagsunderhållning alltså!

Iallafall så skrittade jag och Pijano vidare på en annan väg sen och hittade typ rätt. Vände dock vid typ Årsta Säteri. Haha, en av våra ridlärare på skolan brummade förbi såg jag också, undra vad hon måste tänkt när hon såg oss på en endå hyfsat stor bilväg med inte sådär jättemycket utrustning heller :P

Sen tillbaka i stallet kvällsfodrade jag och Gullman. Sen kom Johan och jag körde enda hem, på motorvägen också! ;) Känns förjävla bra att köra hem sig själv från stallet måste jag säga! Går askalas med övningskörningen, tredje gången var ju nu och körde på 110 väg liksom. Dock har jag lite svårt med det här med farten.. Råkar typ alltid bli lite.. för fort hehe :P Annars är jag duktig tycker jag!

Sen har jag gjort lite andra grejer nu ikväll och nu måste jag verkligen sova. Eller försöka sova. Den här datorn är ändå inge rolig, den bärbara alltså. Min stationära har gett upp :( Ajaaa. Imorn blir det typ grönan och sen stallet för vi jobbar kväll. Hörs såsmåningom!

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0