SKRIVET: 2011-07-04, kl 16:00:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Svar på frågestunden

är de två som bloggar här? x)
Haha ja.. Ibland nån annan också kanske :D

hur gamla är ni?
"Snart" 17.. (1 november 1994)

hur går det i skolan, bra betyg, linje?
Jorå.. Hehe.. Kassa betyg - kan likagärna vara ärlig. 6 IG för tillfället, 4 G, 2 VG. Dock håller jag på förfullt för att fixa det här. Efter sommaren, då jävlar! Hoppas på denna fråga igen.. Om typ ett år, då blir det ett förjävla bra svar vill jag lova ;) Går häst-häst-trav.

hur länge har ni ridit?
Började rida när jag var 3 år. Sen hade jag ett litet uppehåll. Men typ snart 14 år alltså, sjukt haha :)

tävlar ni?
Inte just nu, men har tävlat mycket tidigare och i höst är vi igång igen! Tävlat LA på ponny och MSV dressyr, MSV working equitation och 110 i hoppning på storhäst. Och det är väl den nivån det kommer ligga på igen förhoppningsvis (förutom ponny då, eftersom jag bara har storhäst ;))



är ni medlem i någon klubb?
Japp, Stora Wäsby FRK - då jag tävlar för dem förtillfället.

det bästa/sämsta med era hästar?
Det bästa är.. att han är världens bästa! :D Haha. Nejmen jag älskar min häst över allt annat även om han ibland är irriterande och jobbigt och så vidare. Han är precis perfekt i mina ögon faktiskt. Men om jag ska välja något "mindre bra" så är det nog att han är lite.. liten hehe. Han är ju bara 155-6 cm och han hade gärna fått vara typ 10 cm högre..

tre saker som ni gillar med er själva?
Eh.. Den här frågan var ju lite svår. Men jag är faktiskt rätt snäll (oftast ;)), jag ställer typ alltid upp när det gäller mina närmaste vänner, jag tycker det är grymt onödigt att snacka massa bullshit om folk - och undviker därför helst det ;)

fobier?
Hmm.. Vet inte vad jag ska skriva direkt. Men spindlar bland annat. Och då skojar jag inte. Det är fruktansvärt faktiskt haha..

Emma Kan du inte skriva ett inlägg där du skriver hur du lärde pijano alla tricks han kan? men inte stegra... De skulle vara super snällt om du gjorde de :)
Alltså det inlägget skulle bli SÅHÄÄÄÄÄÄÄÄR långt.. Men kan ta lite tricks i inlägg här och var så småning om. Är rätt många som önskat det, så borde ta mig i kragen och göra't! ;)

Hur lärde du Pijano att rida i halsring? är inte det svårt? Har sett att du red utan träns men flera olika häster... Hur lärde du dom det?? skulle jätte gärna vilja veta
Det var väl inget att "lära" honom direkt, bara testade när vi kände oss redo och det gick bra haha :) Men det gäller ju att kunna stanna, svänga och sådär med sits och vikthjälper - vilket jag tycker är grymt viktigt och därför har lagt mycket fokus på. Och då spelar det liksom ingen roll ifall man har träns eller inte, utan är bara att plocka av det :)

Villken är den fulaste respektive snyggaste outfiten ni har haft på era hästar? visa bilder :)

Vet inte vilken som är absolut fulast.. Men den här nedan är ju inte direkt snygg..


Det är förresten en JÄÄÄTTEGAMMAL bild på oss.. Känner knappt igen oss haha ;)

En rättså snygg:


Dock ser man ju inte så mycket hahaha.. Men har inga bra bilder på den här datorn och föredrar faktiskt stilrent.. :P Schabrak och ridbyxor från John Whitaker och tröja från Kingland.

Vem är tjejen med fjordingen på bilden över bloggens kategorier?
Är lite strul med designen. Men det är Angelica och Hadar iallafall. Jag och Anko delade blogg förut (www.havremoppar.blogg.se, ni kanske känner till den?) och när jag lånade lite koder till den här designen blev det lite strul. Har helt enkelt inte orkat fixa det ännu haha.. :P


Har ni några andra djur än häst?
En hund, två katter, en sköldpadda och fiskar :)

visa den roligaste bilden ni har på era häsatar xD
Finns många, för han lyckas ofta se väldigt rolig ut på bilder ;)






Dessa tre är från senaste photoshooten med Felicia hahahah! :D

Vad älskar era hästar mest och vad hatar dom mest? :)
Det Pijano älskar mest är att galoppera fort och hoppa. Det han hatar mest är nog.. att inte få göra något. Han är en riktig träningsnarkoman :)

Vad är det mest sjuka ni har gjort på Berga? Asså typ brytit regler och så?
Hahahah.. Det kan jag inte skriva här, somsagt - lärare läser faktiskt bloggen hela tiden typ :P Vill inte få massa skit för att svara på en fråga. Fast det finns så galet mycket roliga grejer. Kan berätta.. när jag tagit studenten haha!

John Whitaker eller Pikeur?
JOHN WHITAKER SÅKLART!!!

Märkes grejor eller budget, typ Hööks?
Märkesgrejer hehe..

Favoritfilm/er?
Bla. Pay it forward, Fierce people, Remember Me och så vidare..

Favoritserie/r?
Finns många! Men senaste var nog Big brother ;)

Det första ni gör på morronen respektive sista?
Det första är nog att kolla telefonen. Och det sista.. är det också :P

När ni är i stallet, Mockar ni, gör mat och grejjar först och rider det sista ni gör eller rider ni först och fixar allt sen efter?
Brukar rida först oftast, ifall hästarna är inne. Annars tvärtom. Men gör typ ingen mat, förutom att ge Pijano lite kraft efter jag ridit.

Hur långt är det från där ni bor till stallet?
Åker man kommunalt tar man pendeln från Södra station till Västerhaninge, och sen en buss på 4 min :)

Om man vill börja träna och tävla i WE hur gör man då? Hur började du tävla i de?
Eh.. Vet inte haha. Googla! Jag började tävla i det för att min tränare även var WE-tränare, så var med på lite träningar och sen åkte jag med min tränare på en tävling och tyckte det var rätt kul och det gick kalasbra så fortsatte lite med det :)

Det äckligaste ni ätit någonsin
Vet inte faktiskt haha.. Men typ.. Vårrullar!

Om era livskärlekar var antingen håriga som gorillor (bokstavligt talat .. extremt mycket hår i ansiktet, på ryggen, nacken, magen, benen , ÖVERALLT) eller var tvåkönade - vad hade ni valt ?
Hahaha.. Jag vettefan alltså. Hade nog hellre levt ensam ;)

Och skulle ni kunna vara ihop med en dvärg ? :)
Tror faktiskt inte det. Låter fett elakt.. men ah :(

Vad är det bästa med berga och vad är det sämsta?
Det bästa är.. travstallet, internatet, kvällarna och nätterna. Typ. Det sämsta är alla rykten och skitsnack, för det är så jävla onödigt att det inte är sant.

Bästa partylåt?
Oj, kan faktiskt inte välja!

Bästa låt för regniga dagar?
Haha, sol på solvalla-spellistan..

Bästa pepplåt?
Vet inte haha :(

Bästa breakup låt?
Finns det nån sån ens..? ;)

Bästa band/solo artist?
Band har jag svårt att välja och solo artist Bob Marley eller Eminem.

Årets sommarplåga?
Om sanningen ska fram haha..

Pop eller Postrock
Pop?

RnB eller Rock
Båda!

McDonald's, Burger King eller Max?
DONKEN SÅKLART!

Vill ni ha några tattueringar/piercingar ? isf vad och vart??
Har piercing i naveln sen länge och någon annan vill jag nog inte ha. Men tatueringar däremot! Jag kommer, vilket redan är bestämt sen länge, tatuera "Pijano" eller pianotangenter på handleden. Och sen är det en bit av en låttext från min favoritlåt som jag skulle vilja tatuera in också.. Men vi får se haha :P

Lyssna på Justin Bieber hela livet eller Lyssna på Rebecca Black hela livet?
Hm.. Galet svårt val haha! Men blir nog Bäver..

Favoritfärg?
Beror på sammanhang, men måste nog säga svart!

vad har ni helst... Klänning/Kjol eller Jeans/Shorts?
Jeansshorts gillar jag ;)

/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0