SKRIVET: 2011-07-10, kl 22:37:02 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Muppdag idag

Asså vet inte riktigt hur jag ska börja det här. Men dagen har varit sämst iallafall. Helt och hållet sämst. Gah. Men aja. Vaknade rätt sent, missade pendeltåg å grejjer så jag kom till stallet rätt sent. Handlade på vägen oxå. Väl framme i stallet så hjälpte jag Emma att löshoppa Pijano lite. Helt sjukt. Emma förklarar sen. Anko var med och fotade iaf :)

Sen så skrittade jag och travade ute på Esci. Hon var lite töntig sådär men ah. Kom tebax och chillade litegrann, satt ute å snackade. Sen gick vi in å fixade med hästarna och Emma fick ngt ryck och bestämde sig för att klippa av Pijanos man. Jag fick ta över saxen vilket inte riktigt var det lättaste. Pijanos man var ju inte direkt tunn om jag säger så, hehe. Men ah, ska fortsätta projektet imorgon är det tänkt!

Hursomhelst så gick vi till bussen I GOD TID och var även framme 2-3 min innan bussen skulle gå. Men kom bussen eller? Nej, såklart inte. Så vi satt där och väntade och väntade och väntade osv. Efter typ 40 min ringe vi till SL och klagade samtidigt som vi försökte lifta, hehe. Men ingen stannade såklart eftersom att alla e så jävla bittra.
SL gav inget tydligt svar heller och hade ingen lösning på vårat problem. Men dem tyckte att vi kunde ringa en taxi iaf. Och hur mycket pengar hade vi då? Inte tillräckligt för en taxi iaf. Anledningen till att bussen inte kom var för att den var för tidig. Hilarious...

Att sitta och vänta tills nästa buss skulle gå 2 timmar senare skulle väl vara helt okej om det inte hade varit så att jag hade liiiiiite brottom hem pga av att jag skulle iväg å käka middag på en resturang med pappa. Men han ringde iaf och undrade vart jag var. Jag berättade vårat problem och han satte direkt in pengar på kortet så att vi kunde åka taxi. Så vi ringde taxin som skulle dröja 20 min -.-. Ringde nått annat taxibolag som skulle ta ännu längre.... Så Anko ringde tebax till det första och ah vi beställde taxi.

Mitt i alltihopa, när jag typ gråter av skratt och förtvivlan så tappar jag en av mina linser.. Hur lyckas man? Iaf, så jag såg bra på ena ögat och uselt på andra. Var tvungen att sätta in en ny lins utan spegel och så. Använde mobilen efter ett tag. Självklart så ska det hamna nåt damm eller skit mellan ögat och linsen = att det känns som om man har typ en kniv i ögat (nej jag överdriver fakltiskt inte). Så typiskt.

Men hade inte tid att tänka på det längre eftersom att taxin kom. Hoppade in i den och åkte i ca 4 min. 132 spänn. Yey! Frågade om han tog kort och han ba: "ja om de e visa-kort". Självklart hade jag ju det. Och självklart funkade det inte.. Gah!. Så jag skyndade bort till bankomaten. Som var trasig. Så bort till nästa, tog ut pengar och sen vidare tillbax till taxin. Fick inte tillräckligt med pengar tillbax men det var skitsamma. För precis då utbrister Anko att hon hade tappat sin iPhone i trottoarskanten så att det var sprickor i skärmen. Så jävla typiskt. Ruby kom dit, men jag var tvungen att rusa till pendeltåget precis då. :(

Tåget gick segare än någonsin. Och stannade mellan Älvsjö och någon skitstation. ÅÅÅH. Aja efter lååång tid så kom jag hem och var tvungen att duscha fort som fan. Självklart så råkar jag slå i armbågen i ett hörn i badrummet. :( Förjävla ont gjorde det. Duschade iaf och skulle ta på mig kläder sen. Hade bestämt vilka kläder jag skulle ha på mig så att det skulle gå ännu fortare. Men mamma hade precis tvättat min shorts som jag skulle ha vilket betydde att dem var dyngsura. Hade inte tid att byta så ah, hade nytvättade (bokstavligt talat) sådär härligt blöta shorts på mig, wiho!  Håret blev cepe oxå, SÅKLART!

Men ah rusade iväg iallafall och käkade världens godaste middag på en Grekisk resturang iallafall. Har planerat lite skoj för framtiden oxå, hihi. Och nu e jag äntligen hemma.

Ååh, asså fyfan viken dag. Orkar inte. Glömde säga att jag råkade spilla ut min redbull i Escadas morotspåse, så inga morötter idag inte. Menmen. Hon var bäst idag iaf ;)

Nu har jag faktiskt inte berättat allt som hände idag. Men resten kommer upp på studenten, haha. Feel the pain! :P



Anko's telefon :(

Men ah, skitdag idag helt enkelt. Men för att gottgöra mig kanske ni vill hjälpa mig med en grej? KLICKA HÄR!

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0