SKRIVET: 2011-07-07, kl 00:29:01 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Världens finaste häst har jag, jepp

Fast först och främst.



HAHAHA. Vi, sisådär mellan 12 och 2 igår natt kanske.. Moppetripp deluxe har det varit senaste dagarna. Eller ja, hela veckan faktiskt. Idag blev det först till Karolinska, sen till Västerhaninge och tillbaka och sen lite annat. Flummigt. Och grymt dyra bensinkostnader haha. Men det är så jävla kul faktiskt, galna ungar :D Så. Imorgon kör vi igen! ;)

Men. Nu till det andra. Min häst är bäst. Punkt. Nejmen hoppade honom lite idag. Först lite småhinder, galoppbommar och tre-studs. Fin och lydig, men jag red kanske lite flängigt - Jenny hade avrättat mig på plats om hon varit där ;) Men vi hade roligt och det var huvudsaken just då hahah.. Ändrade studsen till en oxer. Och han hoppade hur fint som helst :) Höjde upp den till maxat 120 och fyfasen vad han hoppade! Det hade garanterat kvittat om bommen legat som den låg eller på 130-140, så jääävla fin!

Känns som han blivit helt hemma och säker på den höjden, förut har han liksom varit "Okej vi får se om det går vägen, blundar och hoppas på det bästa", helt ärligt. Och för att hoppa över 110 krävdes sporrar, spö och pelhambett. Och det är bara fakta. Dock har ju inte jag hoppat med det, men aja ;) Har aldrig ridit honom på pelham faktiskt. Eller med spö i hoppningen :) Idag gick han utan sporrar, spö och med det absolut mildaste tredelade tränsbettet. Och han hoppade 120 utan minsta tvekan och helt säkert - utan att "panikrejsa" mot och efter hindret, eller hoppa stillastående. Riktigt fin. Som en riiiktig hopphäst :D

Sen red Bekka, som inte rider i vanliga fall alltså ;) Hahahah, så himlans gulligt :D Hon var så söt med Pijano men han var jättedum :( Skenade ett varv på ridbanan och sen raka vägen ut från den och raka vägen in i stallet.. Så himla onödigt av honom, egentligen var jag skitsur på hans beteende men fyfan vad roligt det såg ut hahahahha.. Tog honom på lina och då gick det toppen att både trava och galoppera :) Sen blev det lite trickträning och Felicia trickade lite med honom också.


HAHAHAHAHHAHAHA. Juste. Paulina (mirakelbarn @ bdb/dw) taggade mig i en kommentar på facebook och skrev att Katarina Mårtensson hade snott bilder på mig och Pijano, haha. Kollade läget och ja så var det ju HAHAHAH. Åh :( Patetisk liten unge. Orkar inte. För er som inte ser vad det står så heter albumet "Hästarna!" av "Katarina Mårtensson" och bildkommentaren är "Malin och lilla sonya". Hahahah. Say what. Han är en kille förresten. Och heter Pijano. Och jag heter Emma. Sista jag kollade i mitt och hästens pass ;) Fast man blir ju nästan lite smickrad, att folk låtsas vara jag och att min häst är deras. INTE OKEJ, och jag anmäler sådant. Eller kommer göra. Men ändå.. Tänk att folk vill vara jag liksom. Scary egentligen..

Aja. Det KOMMER iallafall massa bilder från idag! Hoppbilder, när Bekka red, när Felicia tricktränade. Ja, you name it. Håll ut! :)

/ Emma

Kommentarer
Postat av: PATRICIA - vinn en design

haha du jag har oxå blivit kopierad på facebook, fast från min vanliga blogg.. suck ;)

2011-07-07 @ 13:44:06
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0