SKRIVET: 2011-07-16, kl 15:00:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Visste ni att...

Jag har hoppat Pijano 135 cm som högst, och det är även det högsta han hoppat med ryttare på ryggen. Tyvärr finns det ingen film eller bilder på det, men har dock film på ett språng på 130. Hoppar ju sällan högt, eller förut gjorde jag ju det, men hoppade då banor - ytterst sällan bara ett språng "bara för att". Hände väl nån gång, men annars känns det onödigt.


Här är filmen, vid typ 1:25 ligger hindet på 130 :)

Pijano är löshoppad 160 cm utan problem. Utan stopp eller rivning, kalasfint. Testade bara för att se, och ja - han har alltså hoppat 5 cm över sin egna höjd. Dock vet jag inte om jag ens kommer löshoppa honom någon mer gång faktiskt. Kanske någon gång lågt, max 120-130. När jag löshoppade honom sist, hoppade han först fram på småhinder, sen 1 m, sen 120, sen 130 ett par gånger, 140, och 150 utan minsta tvekan eller rivning heller för den delen. Då höjde jag till 160 och han tog ett språng kalasbra. Höjde givetvis inget mer, det är gaaalet högt alltså - för en liten arab på 155 cm i mankhöjd. Det läskiga är ju att jag inte vet om han skulle klara ännu högre, skulle inte förvåna mig om han gjorde det. Men det behöver jag inte få reda på heller..



Detta inlägg är skrivet 17:28 den 12 juli - alltså tidsinställt.

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0