SKRIVET: 2011-06-16, kl 00:22:48 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Annabus ♥


Gammal bild, foto: Julia Hultqvist.

Åh. Var så himla glad idag. Red ju Anna för första gången på ett par veckor nu, hon var ju skadad - igen. Tänkte dra lite kort vad hon är för häst.. En travare alltså, som ägs av Berga NBG. Skolans travare är ju inte ridtravare, utan travare "egentligen". Hon är född 2004 och är efter Hitec Lou. Anna var, är och kommer alltid vara min kompis Fridas häst. Fast hon aldrig stått som ägare på henne, så är det bara så. I början ville jag inte ens rida henne, för det VAR liksom Fridas häst i mina ögon. Det är sällan man ser någon som älskar och bryr sig så mycket om en häst som Frida med Anna, tro mig.

Anna är väldigt, väldigt speciell. Jag har fått höra så många gånger hur "dum i huvudet" hon är och "livsfarlig" och så vidare. Visst, hon är väldigt känslig och har mycket brall och bus i sig, men alltså.. Fyfan, hon är så underbar. Visst, jag har ett stort blåmärke på benet efter hon reste sig i stallet en gång och lyckades klämma mitt ben i en stolpe haha.. Men annars har hon var guda snäll, helt ärligt. Hon har väl brallat en hel del och skuttat lite under dem gångerna jag ridit henne, men hon är inte dum i huvudet. Hon är jävligt smart snarare.

Jag satte igång henne i ett par veckor här förut, gick upp tidigare varje morgon och red henne innan skolan. Då hade hon skadat sig och stått i typ 6 veckor. Sen precis när hon var igång, skadade hon sig igen. Men idag. Idag skrittade och joggade jag lite på henne för första gången sen senaste skadan. Åh, hon var så underbar. Blev så lycklig av att bara se henne i hagen, och se att hon faktiskt ser lite glad ut för att jag kommer.. Både skrittade och travade på lång tygel och hon skötte sig helt exemplariskt. Hon har dessutom blivit skrämd i samband när hon skos, så jobbade lite med att försöka raspa lite på bakhovarna. Duktig ponny!

Var bara tvungen att skriva det här känner jag.

Det är något speciellt med dig, Anna K. Jag kan inte sätta ett finger på vad, men något jag vet är att jag verkligen har fäst mig vid dig. Fina tjejen ♥

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0