SKRIVET: 2011-06-04, kl 00:55:10 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Dagens ridpass

Har ju varit nere i travstallet nästan hela dagen idag, mys :) Skulle ha ridit Anna först, men hon var halt och hennes ben ser inte alls roligt ut.. :( Åh, blev jätteledsen faktiskt.. Så var hon så himlans gullig som vanligt och sådär. Skit också. Helvetes skit. Men tog in henne och meningen var att Mona skulle med också, men det tyckte inte Mona. Men Ödla ville gärna hänga på så tog in henne och Anna. Dock så åkte jag och Sara upp till hagen och hon hjälpte mig att fånga in svartafaran Mona.. :P

Red Mona först, på stora ridbanan med hoppsadel för en gångskull faktiskt. Och dessvärre gick det inte.. så jättebra idag :( Vet inte riktigt varför, vi hittade inte riktigt känslan.. Men galopperade lite och travade över lite bommar för första gången och sånt. De sista minuterna gick det dock otroligt mycket bättre, så avslutade bra iallafall! Det hon gör är att hon antingen drar iväg, eller försöker tvärnita när hon inte vill sammarbeta haha..

Red Yoggi efteråt iallafall, också på stora ridbanan och vi hoppade lite :D Hon var så himla glad, och pigg och stark ;) Men det är så kul att rida henne för hon är verkligen.. speciell. Svårt att förklara, men det är inte världens lättaste häst för mig som är van vid en liten, lätt och känslig häst liksom.. Yoggi är lite av motsatsen, men ändå riktigt kul att rida. Och speciellt hoppa ;) Hon var så duktig så, det var jag som red lite illa bara.. Hoppade i både trav och galopp och hoppade även en liten bana på slutet, duktig pålle!

Efter lunch red jag ut ensam på Ödla. Hon lättade lite i framdelen en gång påväg ner till flisen, uppe vid Gamla, men sa ifrån ordentligt och sen var hon hur fin som helst. Red typ 5½ varv på flisen i lite olika tempon i traven, och hade orkat många, många fler. Det var så jäkla härligt att bara rida runt och blåsa bort lite tankar ett tag.

Kommer bilder på Mona och Yoggi som Sara fotade idag, imorgon. Orkar inte ladda upp alla nu, internet är så jävla segt och jag måste verkligen försöka sova, annars kommer jag gå in i väggen på riktigt haha :P Känner att min kropp redan har sagt ifrån ordentligt en gång nu i eftermiddag, så ja.. måste sova!


Ett smakprov från dagen kan ni få nu iallafall.. ;)

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0