SKRIVET: 2011-06-27, kl 23:36:39 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Det här visste ni kanske inte..

... om min lägenhet! :D

Hahaha.. Jag har jättetråkigt :( Jag bor förtillfället själv i min stora lägenhet. Men det är väl najs det med. Så har chillat runt här och kom på världshistoriens.. TRÅKIGASTE inlägg typ. Men ni har ju aldrig fått sätt något från min lägenhet, men det kanske kommer en rundvandring i bilder eller videoinlägg.. nångång? ;)


Min hall är precis identisk som mitt "barndomshem", iallafall nästan haha.. Grejen är den, att när jag var 3 år gammal flyttade vi till en lägenhet som ligger precis två våningar under våran nuvarande lägenhet - alltså i samma hus. Men sen flyttade vi till en större lägenhet typ 10 gatunummer upp på samma gata haha. Men seeen, flyttade vi tillbaka till det här huset. Flummigt ;)


Jag äter till 99% aldrig i köket. Fast jag tycker det är rätt mysigt egentligen, och jag älskar bästa kökssoffan haha.. Men oavsett om hela familjen äter, eller jag är helt ensam hemma, föredrar jag faktiskt att äta framför datorn. Hahaha inga kommentarer, jag är en riktig datageek, jag vet.


1. Vi har fyra datorer i lägenheten. Hehe. Varierande snabbhet på dem vill jag lova. Min stationära är överlägset bäst kan jag garantera (förutom när jag lyckats få nått jävla virus såklart), så förstår ni att jag saaaknar min dator när jag är på Berga och bara har min bärbara haha? På bilden är det dock bara datahörnan i vardagsrummet.. 2. Vi har 4 hyfsat stora tvapparater "inkopplade" (har säkert fler haha) och jag kollar ALDRIG på tv. Hänt någon gång ytterst sällan menmen. 3. Vi har ett rättså stort vardagsrum. Och mitt rum är typ lika stort, haha.


Jag har en "egen" toalett. Som ligger vid mitt rum. Har typ en liiten hall till mitt rum med en liten toalett, som jag fått "designa" själv ;) Allt är chockrosa och dem som går in där första gången brukar få en liten chock. Hiho mycket kul!


Jag har en hel vägg med bilder/minnen på min älskade Mc Queen. Folk förstår oftast först när dem ser mitt rum (det här låter elakt men har galet mycket bilder på henne uppsatt, och typ två på Pijano hehe.. :() hur galet mycket den där hästen betydde för mig. Det är helt sjukt!


1. Vi har ett terrarium med en sköldpadda. Förut hade jag min sköldpadda sen flera år tillbaka i mitt rum också, i ett annat terrarium då. Men mamma sålde den! :( Så elakt! Visst, jag är aldrig hemma, och jag tog inte hand om honom. Men han var ändå min. Den andra sköldpaddan är inte alls som han var :( HAHAHA älskar att jag sitter och skriver det här. Jag är så rolig. Sen har vi ju.. fiskar, katter och hund.. Också ;) 2. Jag spelade gitarr rätt mycket förut. För jag var grym på det ;) Skrev några egna låtar och fick klockrent MVG i slutbetyg i musik.. Dold talang? Pi(j)ano var jag lika grym på också :D Och sjunga tydligen (?!?!?!?)


Jag har 24 rosetter uppsatta i mitt rum på olika ställen. Var förut sugen på att sätta upp alla på en vägg, men det är så.. fult har jag kommit på :P Alla dessa rosetter betyder så grymt mycket för mig och för med sig oändligt med minnen, därför får dem här sitta uppe lite här och var ändå ;) Av dessa 24 är 9 av dem Pijanos. Och den rosetten som betyder allra mest av Pijanos är den på bilden. Våran ALLRA första rosett tillsammans! :D Felfria i första lokaltävlingen, en 90 CR. Bilden på "tavlan" är förresten fotad i början av -09, och första rosetten fick vi också nångång.. där typ :P

 
Jag har kommit på att jag tycker det är galet mysigt att sitta i köksfönstret på nätterna och chilla galet. Och lyssna på musik som är på 24/7 i mitt rum (fönstret till mitt rum på vänstra bilden). Typ sitta och prata i telefon och bara.. vara :)

Förresten så är min lägenhet en stor 4:a (som skulle kunna vart en 5:a) som ligger på Södermalm. Nu vet ni det här. Liksom. Världens mest random inlägg.. Kanske. Men det är iallafall.. något ;)

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0