SKRIVET: 2011-06-24, kl 00:35:31 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Dressyrträning!

Tränade ju dressyr för Jenny idag. Pijano fick gå med vanligt tredelat bett och remontnosgrimma faktiskt (det är endast för att jag inte har någon annan brun nosgrimma - och denna är Veronicas hahah!), sen hade jag även sporrar och spö. Skrittade fram på ridbanan, tränade, och skrittade av ute sen. Men drar lite av vad vi gjorde och tränade på då, hehe :P

Mycket på hörnpasseringar, övergångar och att han ska gå bra liksom. Takten, formen, ställningen - allt. Mycket att tänka på men det gick rätt bra efter ett tag! En del förvänd galopp och byten till förvänd galopp blev det också. Sen satt Jenny upp och kände på honom en stund också :) Men jag är mycket nöjd med träningen, behöver verkligen bli påminnd om alla småfel som jag drar på mig.

Jenny kommer troligtvis ut nästa vecka också, och då ska jag och Gullman hoppa för henne! ;) Woho! Lär väl bli varannan dressyr varannan hoppning haha..




Jenny & Pijano!

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0