SKRIVET: 2011-06-02, kl 00:33:06 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Dressyrträning

Idag (eller ja, nu är det ju igår) tränade jag dressyr på Pijano för Jenny. Första riktiga dressyren på väldigt länge, märktes kan jag säga, båda vi var lite ringrostiga ;) Vågar ju inte rida med min dressyrsadel innan den blivit omutprovad efter han har haft ont i ryggen, men fick låna en som låg kanon så det var ju asbra! Red på stora ridbanan och kändes så ovanligt med dressyrsadel, kandar, sporrar och spö liksom haha.. Snygg matchning dessutom.. Brun sadel, svart kandar, blått schabrak, gråa ridbyxor.. Ah ni fattar ;) Men vem bryr sig.

Tränade iallafall mycket på övergångar och rakriktning. I början gick det väl inte.. jättebra, men mot slutet fick jag lite bättre klämm på det iallafall. Ändrade "ridsätt" lite också, och det var ju lite krångligt i början. Tränade på övergångar trav-piaff-trav, och mot slutet blev det faktiskt rättså bra :) Red lite öppnor i galoppen och så på slutet också. Det gick ju rätt bra för att vara så länge sen sist, så jag är nöjd. Målet med träningen var att få honom mer på bakdelen och bli lättare i framdelen, och det blev bättre iallafall :D


Rätt gammal bild. Kan inte klaga på steget och bakbensaktiviteten här iallafall.. ;)

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0