SKRIVET: 2011-06-15, kl 22:53:33 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Driver dom eller?

Asså seriöst. Fick höra idag att dem ändrat i TR att man inte fick rida med utrustning som har "stora" loggor på sig. Och med stora menar dem typ 3x3 cm. Vilket inte alls är så värst stort. Det betyder att man inte längre får tävla med ex GPA-hjälmar, Tretornstövlar, Veredus-skydd mm. Dock så får man ha det om man blir sponsrad eller va de va (?).

Och dåå undrar man ju hur ridsportförbundet/TR/dem som bestämmer hade tänkt att man skulle se ut när man tävlar. Jag tycker att saker med loggor/märken som syns bara ser bra ut, håller ngn med?
Om man åker ut på ngn tävling och ser ekipage så har ju nästan alla den utrustning som nu blir "förbjuden". Känns jättekonstigt ju.

Då kan man fråga sig vad man får ha på sej egentligen. Har Jofa-hjälmarna ett godkänt märke? Kanske ska man ha på sig gummisstövlar? Haha, fyfan va fult..

Fattar verkligen om dem inte vill att man ska ha en stor 3:a över schabraken (alla vet nog vilka jag menar), men seriöst, vad spelar det för roll om vad det står/hur stor loggan är. Inte direkt ngn som stör sig på att det är ett pyyyyttelitet gpa-märke på hjälmen.. eller? Jag gör inte de iallfall. Speciellt inte när varannan ryttare rider runt me en sån hjälm.
Asså haha.

Dock vet jag inte om det är sant. Är det någon som vet så säg gärna om de e de eller inte för jag blir
jätteförvirrad :S




Appropå GPA-hjälmar.. Emma den tönten snodde min idag och sa att den var ful :(
Den e inte alls ful.. Den e bara sportig :D
(fråga mej inte varför hon drog fram allt hår ivägen för ansiktet..)

Menmen, Jag straffade henne med att spruta myggspray i hennes hår. Dock gjorde jag de innan hon satte på sig den :/ haha!

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0