SKRIVET: 2011-06-03, kl 13:35:42 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Fölisar, wiho!

Den här natten har varit knasig måste jag säga. Jag mådde ju så jäkla dåligt så allt var piss, men sen slutade det med att sitta på helspänn och vänta på sista fölningen, Surfinia och Moddan hade ju redan fått sina bebisar, det var bara Rosen kvar. Men timmarna gick och det hände inget mer, så jag gick och la mig i världens skönaste soffa i trav och sov kanske.. en halvtimme-timme innan klockan ringde och det var dags för morgonfodring. Skulle släppa ut Pijano och Coffy, och fodra i mamma-stallet.

Meeeen, när jag kommer in i mamma-stallet så låg hon där, Rosens gigantiska fölunge som alla missat. Min iPhone ville inte samarbeta så fick kämpa lite med den innan jag fick tag på Sara. Gullman kom också och sen var man ju där en stund och jag känner mig som värsta morsan hehe ;) Tvättat med jodopax, lära fölis att stå och gå, att dia och sånt där hihi. Mycket kul, känner mig grymt sugen på ett eget föl nu.. Måste bara ha ett sto först :P

Myste lite med Moddans föl - Frankie Boy hahaha.. Ska tydligen kallas Fåret ;) Och sen ledde jag ut Surfinias lilla bebis. Åh, dem är så jävla söta alltså, ni anar inte! En riktig föl-morgon måste jag säga!





Blogg.se dampar, så fler bilder får ni senare! Nu ska jag ner och fortsätta rida hästar.. Kommer inlägg om dagens ridpass och lite bilder och sånt senare!

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0