SKRIVET: 2011-06-03, kl 09:53:46 | PUBLICERAT I: Absolut Elit

Gårdagen + morgonen

Internet e knas så det gick varken att ladda upp bilder eller blogga igårkväll. Hursomhelst så var gårdagen väldigt soft. Vaknade ju runt 12 igen och chillade med Olle. Sen åkte vi till VH å handlade mat och sen tebax till skolan igen. Sen drog han hemmåt och jag käkade och tog in hästarna. Åkte in en sväng till VH igen och träffade Sarski. Satt å snackade lite på muren innan jag åkte (gick...) tillbax till skolan. :)

Bytte om för att sedan gå ner till stallet och rida lite. Escis ena öga var lite svullet pga av flugorna så jag tvättade och fixade innan jag bestämde mig för att skritta ut en sväng. Känns så tomt i stallet nu. Bara 3 hästar där. Så hade typ ingen att rida med.. Men det gick bra endå. Bättre än vad jag trott faktiskt!
Förut har hon varit lite skeptisk till att lämna stallplanen utan en annan häst, men igår så tog det bara lite stopp vid grisarna sen traskade hon på så snällt så. Skrittade flisen. Så j*vla mysigt. Vi båda bara njöt. Och det e sån skillnad på Escada asså. Förra sommaren när vi skrittade ut så var hon typ somvanligt (väldigt svårt att förklara) men kunde typ skygga för saker och ting lite här och var. Men nu kan man typ sitta och chilla på långa tyglar och man verkligen märker hur glad hon e. Somsagt väldigt svårt att förklara men hon är verkligen glad. Vilket självklart gör mig glad! :D

Travade litegrann oxå på typ halvlånga tyglar (hade hackamore oxå). Och hon lyssnade hur bra somhelst och travade på med öronen frammåt. :D Jag blir så jävla glad. Min fina häst. Åh :D
Stannade och betade lite oxå längst flisen. Mys!

Fixade litegrann i stallet sen och gick sedan upp till rummet. Somnade efter ett par timmar sen.

Vaknade vid typ tio i 7 och gick ner till stallet. Escis öga var bra igen vilket var tur. Tänkte sätta på henne flughuvan men kom på att jag glömde den på rummet. Såå typiskt mej asså, haha. Men hittade iaf en flyveil i skåpet. Trodde hon skulle flippa när hon fick på sej den. Ngt som fladdrar vid huvet lix. Men icke, hon var så snäll så när jag satte på den :D

Hann bara släppa ut Esci & Mach för Emma ringde och sa att Rosen hade fölat. Så jag sprang dit. Och där låg ett GIGANTISKT stoföl i halmen. Så vi gnuggade den lite med halm och lite så. Sen kom Travsara ner och vi hjälpte den att stå upp och hitta maten och lite så. Sen fick den gå "Emma & Gullmans lära-sig-gå-skola", haha :)
Så jävla söt asså hihi :) Chillade där ett bra tag (fast släppte såklart ut Nellie oxå) innan vi åkte upp til matsalen och käkade frukost. Självklart spiller Emma kokhett kaffe på min fot, ajaj.. HAHA :D

Nu ska jag typ sova en stund. Ska gå ner och fota när dem rider travarna sen och sen kanske rida ngn oxå. Vi får se. Escada ska jag iallfall rida på flisen idag igen :)



Fölet! :D
Bilden tagen av Jenny.

/Gullman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0