SKRIVET: 2011-06-20, kl 14:00:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Gästblogg av Felicia Skoog

Blev tillbedd av Emma att gästblogga lite på bloggen, ställer mer än gärna upp på det. Det är bara roligt! Jag ska försöka hålla mig kortfattad (vilket inte kommer gå så bra). Har så grymt mycket minnen med henne hihi. Lite kort om mig själv då: Heter Felicia, kallas Filla (av Emma), fyller snart 18. Jag har känt Emma sen 09 nu, ett tag faktist.

Lärde känna henne genom internet faktist. Någon utav oss skrev till den andra, kommer inte riktigt ihåg hur det var. Hon ville iaf ha med någon ut som kunde fota Pijano när hon stog på Hagbyholm. Så jag följde med henne en gång och fotade lite. Herregud vad stelt det var.. haha! Kommer ihåg de pinsamma frågorna. Sen dess typ så har vi hängt ihop!


Detta är några utav typ 100 bilder jag tog på de första gången. Jag var då en sån unge som "såg upp" till henne lite. Eftersom hon red på just den hästen hon red på.

Sen så fortsatte det med att hon frågade om jag ville provrida en häst, Wege. Så vi kunde börja rida tillsammans lite. Vilket jag gjorde. Tror inte riktigt att hon gillade mig då för hon ville att jag skulle provrida stallets "monster". Men måste säga att jag är glad att jag gjorde det, för han var långt ifrån ett monster mot mig. Kanske lite dryg i början. Men han och jag hittade varandra ganska snabbt.



Så började faktist rida på honom. Och det ledde till att jag och Emma kom varanda närmare och närmare. Vi började träffas på fritiden, sen började vi sova hos varandra. Jag blev deras nya hästskötare och lite så. Otroligt roligt hade vi iallafall!




Sen så flyttade de Pijano till ett stall 20 min därifrån och Wege såldes. Så Emma lyckades fixa en ny medryttar ponny i det nya stallet. Så vi fortsatta att hänga ihop. Har minst lika roligt där. Absolut så saknade jag Wege.. Började då rida på Fury, en liten d-ponny som jag red till lite. Otroligt roligt hade vi!




Fortsatte att vara hästskötare gjorde jag också. Jag måste bara säga att jag har aldrig sett ett ekipage med så mycket framgång. Absolut jag har inte följt de från början, men nästan. Och skillnaden på den hästen. Jag har aldrig sett en häst älska sin ägare som han gör. Man ser inte det på bilder, man måste se de två i verkligheten för att förstå. Skulle kunna skriva flera sidor om hur speciella de är tillsammans, men ni skulle ändå inte förstå tills ni har sett de. Det är alltså något otroligt extra med detta ekipage. Ryttaren älskar hästen och hästen älskar ryttaren, det kan man se genom att titta på de bredvid varandra!

Sen har jag faktist också ridit på Pijano. Inte det roligaste i början. Han har rest sig med mig ett antal gånger.. dumma åsna. Men när man har suttit på honom några gånger så blir han "snäll" och det betyder att han inte försöker få av en haha. Det är faktist grymt roligt att rida på honom när man kommit över "att han vill döda en-steget". Inte för att det ser bra ut för fem öre, så det roligt också faktist!



Har inte så jättemycket mer att säga. Har grymt roligt när jag är med Emma. Dock träffas vi inte lika mycket nu, pga skolan och så. Vilket är OTROLIGT tråkigt för jag saknar henne enormt mycket! Men det ska det bli ändring på nu i sommar tycker iaf jag! Vi hade äckligt roligt förra sommaren, vi är allmänt knäppa när vi får för oss att börja haha.



Kan avsluta med att säga att jag älskar dig Emma! Tack för att du finns i mitt liv.

Mig hittar ni på: chillafilla.blogg.se :)

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: PATRICIA

Vill du få hjälp med och hitta en ny outfit till dig och hästen, va med i min nya roliga idé :) kram :)

2011-06-20 @ 14:47:59
URL: http://patriciabjorkmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0