SKRIVET: 2011-06-17, kl 16:02:44 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Have you ever seen the rain

De har jag för de har regnat heeeela dagen. Så jävla trist asså. Men posetivt e att de växer mkt gräs, haha.
Aja, åkte aldrig på tävling imorse, var alldeles för trött. Men de var ändå bara Colibrie som skulle hoppa så de behövdes ju inte så mkt hjälp. Hon var nolla iaf, duktig hest! ;)

Jag däremot vaknade ändå av sms typ kl 7. "Gick upp" (satte mig upp i sängen me datan i knäet) och gjorde typ ingenting. Efter ett tag märkte jag att mamma hade glömt mobilen hemma. Haha, andvänder den som väckarklocka då iPhonens signaler inte är dem bästa. Ringde iaf henne å sa att jag kunde åka till hennes jobb å lämna den, hade ju ändå inte så mkt saker att göra. Så jag åkte dit, chillade lite å så innan jag gick upp till västermalmsgallerinan och "shoppade" solglasögon och två tröjjor.


Sen bar de av till stallet i regnet. Stötte på Simon i VH, haha. Tog bussen till stallet iaf. Fixade allt där och kollade bussen tillbaka. Går alltid så himla sällan.. Så jag fick skynda mej lite å ta en tidigare buss än vad som egentligen var planerat. Jag skulle ju rida men eftersom att det spöregna och det skulle ta ett bra tag för Esci att torka så fick hon vila idag med. Och det gör ju absolut ingenting. Hon ska ändå bara få ta det lugnt nu ett par veckor i början av sommaren ;)

Däremot så gick jag in i hagen för att kolla så att hon var hel + kratsa hovar och så. Självklart står hon läääängst bort i hörnet. Men hon såg att jag gick in i hagen och satte full sprätt å kom galopperandes rakt emot mig med spetsade öron. Blir man glad eller? Var ju inte ute där igår så hon kanske saknade mig, hehe :P
Hursomhelst så var hon jätteglad å så, kratsade hovarna och pussade på henne innan jag var tvungen att traska till bussen. På vägen mötte jag Lotta och hennes medryttarhäst Nelson. Vi bestämde typ att vi skulle rida ngn dag, roligt roligt! :D

Nu e jag iallafall hemma. Ska börja fixa mej snart för att sen åka in till stan igen och träffa Olle, käka å gå på bio. Piratesfilmen blir det, sjukt taggad. Skepp å hoj!



Fina totto, andra dagen på Berga.. en regning dag de med :P

/Gullman

Kommentarer
Postat av: Patricia

sånt där täcka har jag oxå ;)

2011-06-17 @ 21:53:48
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0