SKRIVET: 2011-06-09, kl 21:58:22 | PUBLICERAT I: Gullmans inlägg

Hej och hå vilken dag

Dagen har inte varit så interessant. Har inte gjort nånting typ. Förutom att vänta på tunnelbana, pendeltåg, bussar.. Ingenting fungerade etc etc. Så värdelöst. Efter lååång tid kom jag iaf ut till Berga för att hämta de sista grejjerna. Min väska vägde typ 80 kg.. MINST! Helt sjukt tung.. Fick tillochmed blåmärken på armarna efter att jag hade bärt den.. :(

Träffade Emma vid bussen och vi åkte till vh för att sedan byta buss och så. Dock så pep bussen askontigt och varje gång den stannade så la den av helt och det tog en stund att starta. Den var tvungen att stanna innan rondellen och det var droppen. Han fick inte igång den igen och det blev värsta kön efter. Så alla fick hoppa av och gå till vh. KUL!
Självklart blir man besviken lixom.. Och då ska det komma fram ngn jävla kärring och tjaffsa om att det inte var någons fel och bla bla.. VArför sätter man ens in en trasig buss i trafiken lix? Klart att det var någons fel! Och busschauffören var ju allt bra otrevlig oxå. Jag och Emma diskuterade litegrann om vi skulle skratta eller gråta och jag gjorde typ både och... Gah!

Hursomhelst så fick vi gå till vh. Ta bussen till stallet och allt sånt. Satte oss på vägen och käkade oxå, lika bra lix! :)

I stallet sen så gjorde vi iordning och red iväg. Emma hade egntligen bara shorts så hon fick ta mina ridbyxer och jag hade mjukisar uppvikta till knäna. Självklart skavde det så jag la upp stigbyglarna istället. Eftersom att vi inte hittade ngnstans så utforskade vi rätt mycket. Hittade backar upp, stigar och lite sånt. Klättrade upp och ner och försökte komma ihåg vart alla stigar ledde. Efter ett tag fortsatte vi mot Kalvsvik, gick under en tunnel, hittade en stig å travade litegrann. Vände sen tillbax när vi såg en skylt att man inte fick rida om man inte hade ridhuskort eller vad det var.. Så vi vände och fortsatte åt andra hållet. Då kom Hanna och Diezel S från stallet, så vi red med henne och hon visade alla möjliga vägar. Asroligt! :D

Både skrittade, travade och galopperade utan stigbyglar, hehe. Duktiga hästen :D
Sen kom vi tillbax till stallet. Fixade med hästarna, mockade å sen åkte vi hemmåt. Så jag har typ precis kommit hem och har käkat. Ska väl göra ngt annat roligt snart, hehe.





Åh vi bah älskar att bryta mot bergas töntiga regleeeeeeer! :D

/Gullman


Kommentarer
Postat av: Angelika

Åh, står ni nära kalvsvik nu? Jag kanske ser er när jag är ute och rider :D

2011-06-10 @ 07:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0