SKRIVET: 2011-06-02, kl 18:16:52 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Jag är så jävla glad

Kom och tänka på en grej. Jag kan inte minnas senast jag lindade Pijanos ben på natten. Han står aldrig med lindor numera, och bakbenen är inte svullna. Eller pyttelite kan dem bli ifall han vilat, men annars inte. Sen är han inte öm i fötterna, han verkar gå superbra med dem nya skorna. Han har inte ont i ryggen, och hostar inte farligt mycket. Pepparpeppar, givetvis. Men åh. Kanske får vi äntligen lite tur och kanske, kanske kan vi starta något om inte allt för länge igen. Fyfan vad underbart det skulle vara, att komma ut och tävla igen.

Och han var så jävla fin att rida idag. Skrittade och travade fram på flisen, och sen trimmade vi lite dressyr på ridbanan. Vi fick till allt det vi tränade igår rättså bra tror jag, och så kände jag igenom de mesta lite svårare grejer för första gången nu under igångsättningen. Det här var det första riktiga ridpasset som jag krävde liksom.. allt möjligt. Han var klockren i allting. Förvänd galopp, galoppslutor, piaff, byten i vartannat och varje, galopppiruetter.. Speciellt den sista piruetten - FYFAN vad fin han var! Höll formen, takten, spåret, allt. Helt jävla galet fin. Ursäkta mitt hemska språk, men vafan, är så jävla glad :D

Travade och skrittade av på flisen sen igen. Och nu är jag ännu mer glad för fick precis reda på att en sadelutprovare kollar på Pijanos sadlar nu ikväll. Så jäkla snällt! Wieee, nu ska jag.. Hitta på nått kul!



/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0