SKRIVET: 2011-06-15, kl 11:00:00 | PUBLICERAT I: Emmas inlägg

Lite förändring

För ett par dagar sen åkte mamma och köpte mat till Pijano. Hade tänkt ta bort all form av kraftfoder nu under sommaren då han typ skulle stå. Men faktum är att han är helt igång, så då kan han lika gärna få lite iallafall ;) Plus att han strejkar lite för att äta höet, och vill inte att han ska magra ur nu när han inte går på bete så nu får han börja äta lusern igen också, så han lägger på sig lite.

 
Lusern - superbra för hästar som behöver gå upp lite i vikt, och Sport - kraftfoder som Pijano som trots allt är väldigt het funkar superbra på. Han orkar ju hur mycket som helst även utan kraftfoder, men blir alldeles för het på tillexempel havre - kraft sport är toppen! Pijano får inget annat än detta + hö.

Dessutom tog jag hem min älskade dressyrsadel (Kieffer Champion), då jag ska byta för ett tag nu i sommar. Min dressyrsadel är världens skönaste, men den ligger inte bra på Pijano. Så kommer rida honom i en brun dressyrsadel, en Stübben tror jag det var, ett tag nu. Min hoppsadel (Kieffer Inn) har jag ju gett bort till travstallet också hehe.. Kommer kanske låna Gullmans bruna hoppsadel någon gång att hoppa i också, då den låg bra. Annars är det barbacka som gäller resten av sommaren, sen om ett par månader provar vi ut två nya sadlar till min lilla prins :) Den som väntar på nått gott, väntar aldrig för länge..


Buhu.. kommer sakna min älskade sadel :(

/ Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0